رئیسی: طرف غربی در مذاکرات برای رفع تحریم ها با مشکل مواجه شد/ منطقی و منطقی رفتار کرد، نتیجه دور نیست

رئیسی: طرف غربی در مذاکرات برای رفع تحریم ها با مشکل مواجه شد/ منطقی و منطقی رفتار کرد، نتیجه دور نیست

سیدابراهیم رئیسی صبح امروز سه شنبه در بیست و پنجمین اجلاس سراسری ائمه جمعه کشور با تبیین جایگاه و اهمیت والای آئین سیاسی نماز جمعه در کشور گفت: امروز سکوی نماز جمعه محلی است برای تشریح مشکلات کشور و مرکزی برای امید آفرینی و بیان دغدغه های مردم. ائمه جمعه حلقه وصل مردم و مسئولان به شمار می روند و بر این اساس می توان گفت که این علمای ارجمند نقش بسیار مهمی در کارآمدی نظام حکومتی ایفا می کنند و به موفقیت دولت کمک می کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر نقش مهم ائمه جمعه در برقراری ارتباط موثر و مفید بین دولت و ملت، افزود: ائمه جمعه محترم از فرماندهان جهاد تبیینی در نقاط دور دست کشور هستند و به همین دلیل است. ارتباط تنگاتنگی با جامعه دارند، زبان فصیح مردم هستند بنابراین نقش مهمی در انتقال مطالبات مردم به مسئولان دارند. از این منظر نقش ائمه جمعه در ساختار نظام حکمرانی کاملاً اساسی و راهبردی است.

رئیسی در بخش دوم سخنان خود به تشریح عملکرد دولت در حوزه های مختلف طی یک سال گذشته پرداخت و با اشاره به موفقیت های به دست آمده در عرصه دیپلماسی، اذعان داشت: در همان ابتدای تشکیل دولت اعلام کردیم که تقویت سیاست همسایگی اصل اصلی دولت در حوزه دیپلماسی بود، این دیپلماسی است و ما در این راستا گام برداشته ایم. خوشبختانه این تغییر جهت استراتژیک منجر به تراز تجاری مثبت ایران با همسایگان شد و ارزش مبادلات چندین برابر شد.

رئیس جمهور برنامه ریزی برای تامین امنیت غذایی و افزایش حجم تولیدات کشاورزی را یکی دیگر از موفقیت های دولت در ماه های اخیر خواند و گفت: در بخش کشاورزی با برنامه ریزی های انجام شده شاهد افزایش چشمگیر حجم تولید بوده ایم. و تا به امروز نزدیک به 7 میلیون تن محصول کشاورزان است.

رئیس جمهور همچنین به تشریح برنامه های دولت در زمینه جذب سرمایه گذاری پرداخت و گفت: رونق اقتصاد ملی و افزایش شاخص های اقتصادی در کشور بدون جذب سرمایه های داخلی و خارجی امکان پذیر نیست. دولت برنامه های مختلفی در این زمینه دارد و تلاش می کند با جذب سرمایه گذاری در جهت توسعه اشتغال پایدار، تحریک تولید و رشد اقتصادی گام های محکمی بردارد.

رئیسی همچنین با اشاره به تلاش دولت برای عدالت محوری بودجه 1401 بر اساس سند آمایش سرزمینی گفت: جهت گیری اصلی دولت ارتقای اقتصاد و عدالت محوری در همه حوزه ها است. بر این اساس هم در قانون بودجه سالانه و هم در تدوین برنامه هفتم توسعه تلاش می کنیم به سمت تحقق عدالت و مردم محوری حرکت کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به برخی مباحث مطرح شده از سوی ائمه جمعه، اساس انتصابات دولت را جذب نیروهای کارآمد، پرتلاش و با انگیزه عنوان کرد و گفت: بارها تاکید کرده ایم که دولت باید از نیروهای کارآمد، جوان و انقلابی و نیروهای بی انگیزه و ناکارآمد استفاده کند.

رئیسی همچنین به موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی ملاک است و در این حوزه نباید بر اساس سلایق شخصی عمل کرد.

رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود به موضوع مذاکره برای رفع تحریم ها اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران هرگز از میز مذاکره خارج نشده است. غربی ها بودند که با صدور قطعنامه ای در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در این مذاکرات بحران ایجاد کردند.

رئیسی نتیجه گیری مذاکرات را بیش از هر چیز نیازمند اراده طرف مقابل دانست و خاطرنشان کرد: موضوع با جمهوری اسلامی ایران منطقی و عقلانی است و بدیهی است که اگر طرف مقابل رفتار منطقی و عقلانی داشته باشد، مذاکرات می تواند منجر شود. به یک نتیجه

رئیس جمهور ایجاد امید در بین مردم را اولویت اصلی کشور برشمرد و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به آینده کشور امیدواریم و با تکیه بر داشته های خود شرایط را به نفع مردم تغییر خواهیم داد. و همچنین بر حمایت ملت و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب».

پیش از سخنان رئیس جمهور، حجت الاسلام موسوی فر، حجت الاسلام مهامی و حجت الاسلام شعبانی، نمایندگان فقهای استان های خوزستان، سیستان و بلوچستان و همدان به نمایندگی از جمعه 900 کشور. ائمه جماعات به بیان برخی از مشکلات کشور پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید