ارائه منطقی تیم مذاکره کننده ایران، آمریکا را منفعل کرد


ساعت: 10:24
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892204

رضایی گفت: اکنون توپ در زمین آمریکایی هاست و حتی هماهنگ کننده سیاست خارجی اروپا می گوید پیشنهاد ایران منطقی و منطقی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن رضایی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات در وین گفت: شواهد نشان می دهد که مذاکرات به نقطه اوج نزدیک می شود اما باز هم ممکن است توافق نهایی صورت نگیرد. برسد. بگذارید مذاکرات چند جلسه دیگر ادامه یابد.

وی افزود: البته اکنون توپ در زمین آمریکایی هاست و شاهد بودیم که حتی جوزف بورل، هماهنگ کننده سیاست خارجی اروپا نیز به منطقی بودن پیشنهاد ایران اعتراف کرده است.

این تحلیلگر سیاسی تصریح کرد: کشورهای اروپایی هیچ گاه به این شکل در کنار ایران نبوده اند و یکی از دلایل این موضع اروپایی ها رویکرد منطقی، فنی و حساب شده تیم مذاکره کننده ایرانی است.

رضایی تاکید کرد: در واقع ارائه منطقی و برتری تیم مذاکره کننده در مذاکرات شرایطی را ایجاد کرد که امروز می توان گفت آمریکایی ها منفعل شده اند.

وی با بیان اینکه آمریکا چاره ای برای پاسخ نهایی به پیشنهاد ایران ندارد، تصریح کرد: از نظر پاسخ آمریکا چند گزینه وجود دارد. یا می تواند پیشنهاد ایران را به طور کامل بپذیرد یا کاملا رد کند یا بخشی از آن را بپذیرد و بخشی را نپذیرد.

وی ادامه داد: انتظار می رود آمریکا سناریوی سوم را انجام دهد، یعنی احتمالا آمریکا بخشی از پیشنهاد ایران را بپذیرد و با بخشی دیگر مخالفت کند که در این صورت مذاکرات ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید