جانشین احتمالی نیسان آبی در ایران

شرکت زامیاد سال هاست که به عنوان یکی از خودروسازان زیرمجموعه سایپا فعالیت می کند و عمده محصولات آن در زمینه وانت، کامیون، کامیونت و اتوبوس می باشد. چند ماه پیش با خبر شدیم که این شرکت قصد دارد به زودی پیکاپ دو کابین خود را با نام صحرا معرفی کند.

تولید نمونه اولیه مینی ون صحرا تایید شده است

به گفته خود شرکت زامیاد، صحرا اولین پیکاپی است که بر روی پلتفرم انحصاری این شرکت نصب شده است، پلتفرم مذکور با بهره گیری از نظرات مشتریان در مورد پیکاپ Z24 و اصلاح ایرادات عمده پلت فرم قبلی طراحی شده است. اگر به اطلاعیه های شرکت زامیاد دقت کنیم، متوجه می شویم که وانت صحرا جایگزین قطعی وانت زامیاد است، زیرا این شرکت مدام از وانت نیسان به عنوان پلت فرم قبلی یاد می کند.

جانشین احتمالی نیسان آبی در ایران

چندی پیش زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا پلتفرم ویژه ای به نام زامیاد Z1V1 ارائه کرد و اکنون اولین محصول مبتنی بر این خودرو ارائه و تولید شده است. این وانت دو کابین که خارجی ها به آن پیکاپ می گویند صحرا نام دارد. خبر تکان دهنده این است که همین چند ماه پیش بود که نسخه ای از وانت دو کابین زامیاد وارد خطوط مونتاژ شد و به تولید رسید.

جالب اینجاست که طبق آخرین اظهارات مدیران شرکت زامیاد، قرار بود اولین نسخه این پیکاپ دو کابین در اواخر سال 1401 وارد بازار شود. در حال حاضر، تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که منتظر بمانیم و ببینیم آیا شرکت شما را حفظ خواهد کرد یا خیر. وعده می دهد. آ

البته از سطح آپشن ها و امکانات رفاهی این خودرو اطلاعی نداریم اما از نظر مشخصات فنی می توان گفت که وانت صحرا مجهز به موتور ارتقا یافته ام 24 پلاس است و اطلاعاتی از قدرت این خودرو در دست نیست. موتور منتشر شد موتور M24 در نهایت می تواند 94 اسب بخار قدرت و 187 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

پلتفرم Z1V1 چیست؟

هدف شرکت زامیاد از ساخت و طراحی پلت فرم جدید Z1V1 تولید شاسی درایو عریض با کیت های جدید شامل سیستم تعلیق جلو، سیستم فرمان، ترمز و دیفرانسیل جلو جدید بود. اما باید توجه داشت که ساخت چنین پلتفرمی فقط برای یک وانت بار نبود.

زامیاد قصد دارد در آینده نزدیک از این پلتفرم برای سایر محصولات خود مانند وان 13 پلاس یک نفر نیز استفاده کند. وانت زامیاد نیز همزمان با وانت دو کابین وارد بازار ایران خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید