احضار ترامپ و فرزندانش به دادگاه نیویورک


ساعت: 11:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۹
کد خبر: 1809357

به گفته دادگاهی در نیویورک، رئیس جمهور سابق آمریکا و فرزندانش باید به سؤالات قسم خورده به سؤالات بازرسان در تحقیقات تجارت خود پاسخ دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دادگاهی در نیویورک حکم داده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و دو پسرش باید در حین تحقیق در مورد تجارت خود تحت سوگند، به سؤالات بازرسان پاسخ دهند.

لتیشا جیمز، دادستان کل نیویورک، ترامپ را به «تقلب یا گمراه‌کننده ارزیابی دارایی‌ها» به دلیل دریافت وام و معافیت‌های مالیاتی متهم کرده است.

ترامپ باید ظرف 21 روز در جلسه ای شرکت کند تا به سوالات پاسخ دهد.

آرتور انگورون، قاضی دادگاه عالی نیویورک گفت ترامپ، پسر 44 ساله اش دونالد ترامپ جونیور و دختر 40 ساله اش ایوانکا ترامپ باید در احضاریه ماه دسامبر که توسط خانم جیمز صادر شده است، همکاری کنند.

قاضی گفت که تحقیقات خانم جیمز “شواهد کافی مبنی بر کلاهبرداری مالی احتمالی” را کشف کرده است که به او “حق صریح” برای بازجویی از رئیس جمهور سابق و دو فرزندش تحت سوگند داده است.

ترامپ می گوید تحقیقات درباره خانم جیمز، یک دموکرات، انگیزه سیاسی دارد.

هدف از این تحقیقات که در سال 2019 آغاز شد، اثبات ادعای دولت مبنی بر اینکه ترامپ هنگام درخواست وام از بانک‌ها، ارزش دارایی‌های خود را بیش از حد برآورد کرده است. گفته می شود که این تقلب قبل از به قدرت رسیدن او انجام شده است.

وکلای ترامپ در تلاش هستند تا رئیس جمهور سابق و فرزندانش را تحت تعقیب قرار دهند تا از طرح سوال آنها جلوگیری کنند.

این پرونده غیر جنایی جدا از تحقیقات جنایی در منهتن نیویورک در مورد روش های کاری ترامپ است.

وکلای ترامپ در دادگاه استدلال کردند که شهادت در این پرونده غیر کیفری به ایالت اجازه می دهد قانونی را دور بزند که دادستان ها را از جستجوی مدارک نزد هیئت منصفه کیفری باز می دارد، مگر اینکه قبلاً مصونیت داشته باشند.

رونالد فیشتی، وکیل آقای ترامپ گفت: «اگر او (خانم جیمز) بخواهد از موکل من سوگندنامه بگیرد، موکل من مستحق مصونیت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید