احکام رتبه‌بندی معلمان بازنشسته ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ صادر شد

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری از صدور احکام طبقه بندی مستمری بگیران حوزه های آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش برای 50 هزار و 500 نفر از مشمولان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج


بر اساس اطلاعیه اداره کل “روابط عمومی و امور بین الملل”. صندوق بازنشستگی کیشوری، مهدی مسکنی با انتشار اطلاعیه ارزشیابی معلم وی گفت: سوال رتبه بندی بازنشستگان آموزشی و فرهنگی تحصیلات طبق قانون باید اجرا می شد، اما با توجه به اینکه آموزش و پرورش در نیمه دوم سال 1401 احکام مسئولان و مشروط به رتبه بندی را صادر کرده بود، این موضوع تاکنون ادامه دارد.

مسکنی با اشاره به علت این مشکل تصریح کرد: افرادی که از تاریخ 1400/6/31 تا پایان سال 1401 بازنشسته شده اند به دلیل عدم صدور حکم انتخاب شغل از سوی آموزش و پرورش برای آن دسته از بستگان با اعمال رتبه در آن زمان استخدام پرونده این عزیزهان نیز در زمان تحویل به صندوق بازنشستگی کشوری مورد ارزیابی قرار نگرفت.

وی با اشاره به تلاش و پیگیری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ارزیابی حوزه فنی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با پیگیری های انجام شده در راستای اجرای رتبه بندی و بر اساس طبق اعلام رسمی آموزش و پرورش، در مجموع حدود 120 هزار نفر بازنشسته در سال های 1400 و 1401، حدود 62 هزار نفر مشمول طرح رتبه بندی شده اند. یعنی معلمان و همکاران این مؤسسه که مشمول بخشنامه 230 است و رتبه آنها آموزشی و فرهنگی است.

مسکنی ادامه داد: صندوق بازنشستگی کشوری دستور اعمال رتبه های 1400، 1401 و 1402 را برای این بستگان صادر کرده و ضرایب سالانه زیر نیز برای این بستگان اعمال شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه در مجموع 50 هزار و 477 نفر مشمول معوقه هستند، گفت: این تعداد به دلیل معوقات به تناسب در اجرای این قانون (تناسب سازی) به طور میانگین 37 میلیون و 200 هزار تومان است. از 31/1400/6 تا پایان سال 1402.

وی تصریح کرد: صندوق بازنشستگی کشوری با احتساب این تعداد مشمولان به طور متوسط ​​6 میلیون و 645 هزار تومان بابت معوقات سه ماه مهر، آبان و آذر 1402 پرداخت می کند که این میانگین است و ممکن است عده ای کمتر دریافت کنند. یا بیشتر از این عدد .

مسکنی تاکید کرد: این پرداخت ها تا پایان سال به صورت ماهانه و تا پایان و تسویه معوقات بستگان با اعتبار لازم و مساعدت سازمان برنامه و بودجه ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، در این فرآیند با توجه به لزوم صدور احکام تعزیری با مالیات سال های بعد، بیش از 114 هزار حکم جریمه برای بستگان آسیب دیده صادر شد که در سایت سازمان بازنشستگی کشوری قابل مشاهده و بررسی است. سرمایه.



آیا این خبر مفید بود؟