اردن امیره را از اسکار به دلیل انتقاد فلسطینی ها کنار کشید

ساعت: 09:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۰
کد خبر: 1791108

درام «امیرا» به دلیل بی احترامی به اسرای فلسطینی و خانواده هایشان با انتقادات زیادی در شبکه های اجتماعی مواجه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ورایتی، کمیسیون فیلم سلطنتی اردن فیلم دراماتیک امیرا ساخته محمد دیاب را که در اردن فیلمبرداری شده اما در کرانه باختری رود اردن پس گرفته است.

داستان فیلم درباره کودکان فلسطینی است که مخفیانه از طریق قاچاق مایع منی از زندان های اسرائیل به دنیا می آیند. اما آزادی او باعث شد تعدادی از فعالان مدنی فلسطینی در توییتر و دیگر رسانه های اجتماعی از نحوه نمایش فلسطینیان در فیلم انتقاد کنند.

این فیلم در آخرین تیتراژ خود مدعی شده است که از سال 2012 بیش از 100 کودک در زندان ها متولد شده اند. این فیلم داستان دختر نوجوانی را روایت می کند که معتقد است فرزند یک فعال فلسطینی است که به حبس ابد محکوم شده است.

انتقادها نیز رسما منتشر شده است و وزیر فرهنگ فلسطین در حال گفتگو با همتای اردنی خود برای جلوگیری از گسترش دیاب است. علاوه بر این، سازندگان فیلم تصمیم گرفتند آن را در جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان نمایش ندهند.

کمیسیون فیلم سلطنتی اردن از این فیلم دفاع کرد، اما گفت که تصمیم گرفته است آن را از اسکار حذف کند زیرا این جنجال می تواند به اهداف آزادیخواهانه فلسطین آسیب برساند.

این کمیسیون در بیانیه ای اعلام کرد: پیام این فیلم به هیچ وجه مخل اهداف فلسطینی ها یا اسرا نیست. برعکس، نشان دهنده استقامت و تمایل آنها برای داشتن یک زندگی عادی با وجود اشغال است. با این حال، بسیاری از مناقشات می تواند به اهداف فلسطین آسیب برساند و ما به دلیل احترام به احساسات زندانیان و خانواده های آنها، امیر را از اسکار 2022 حذف خواهیم کرد.

امیرا در ماه سپتامبر در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و از آن زمان تاکنون در جشنواره فیلم آل گونا در مصر و کارتاژ در تونس به نمایش درآمده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید