اسامی کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری + لیست اعلام شد

اسامی کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری + لیست اعلام شد

ستاد پیش از انتخابات کشور اسامی نامزدهای ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را اعلام کرد.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با دوازدهمین دوره شورای اسلامی روز جمعه ۲۰ اسفندماه برگزار می شود.

به گفته محسن اسلامی، دبیر ستاد انتخابات کشور، فعالیت پیش از انتخابات نامزدهای خبرگان رهبری از فردا 25 بهمن ماه آغاز می شود.

144 نفر در کشور برای این انتخابات تایید صلاحیت شده اند که اسامی آنها را اینجا مشاهده می کنید.

ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی در روز جمعه 20 اسفند 1402 برگزار می شود.

مجلس خبرگان رهبری دارای 88 کرسی از تمامی استان هاست که نمایندگان آن برای مدت 8 سال در سراسر کشور با رای عمومی انتخاب می شوند. در این دوره از انتخابات و بر اساس قانون، شرط رسیدن به 40 سال تمام و داشتن درجه چهار حوزه علمیه اعمال می شود.

در مرحله ثبت نام 510 نفر برای ورود به این مجلس ثبت نام کردند که شورای نگهبان صلاحیت 138 نفر را تایید کرد و نتایج بررسی صلاحیت در 14 بهمن ماه به داوطلبان اعلام شد. مرحله اعتراض به این امر از 15 تا 20 بهمن ماه به پایان رسید و وکلای شورای نگهبان ظرف مدت 10 روز مجدداً صلاحیت این متقاضیان را مورد بررسی قرار دادند و 144 نفر تأیید شدند. امکان تغییر محدوده احتمالی داوطلبان رتبه بندی شده در نظر گرفته شده است و این درخواست از 29 تا 22 بهمن ماه پذیرفته می شود.

اعلام نامزدها برای انتخابات خبرگان از 25 باخمن تا 9 مارس است که مرحله بعدی این روند امکان انصراف نامزد است. این انصراف کتبی تا 8 مارس یعنی حداقل 72 ساعت قبل از شروع رای گیری پذیرفته می شود.