استاد میرباقری در مراسم بزرگداشت استاد فاطمی نیا: مردم با هیاهو و شایعه هدایت نمی شوند.

استاد میرباقری در مراسم بزرگداشت استاد فاطمی نیا: مردم با هیاهو و شایعه هدایت نمی شوند.

روز جدید : یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری از استاد فاطمی نیا به عنوان حامل دین یاد کرد و گفت: مردم با هیاهو و غیبت هدایت نمی شوند، اما دل انسان ها را می توان با علم الهی هدایت کرد.

آیت الله سید مهدی میرباقری در مراسم بزرگداشت مرحوم استاد فاطمی نیا که در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: و بندگی.

وی با بیان اینکه حقیقت علم جز با بندگی و بندگی به دست نمی آید، اظهار داشت: چهره، صدقه دادن در راه خدا برای شما آسان می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: حقیقت علم که همان نورانیت است، متعلق به بندگان خاص خدا، انبیا و اولیای الهی است و همه در دست پیامبر اکرم (ص) و پس از آن حضرت در دست ائمه ع.

وی با بیان اینکه حقیقت علم چیزی جز ایمان نیست، ادامه داد: هر غیب ملک امام معصوم است و علم ائمه (ع) مایه حیات است که اگر به آن دست یابد زنده می شود و محقق می شود. زندگی خوب

میرباقری با بیان اینکه شاگردی ائمه(ع) بالاترین درجه ایمان است، گفت: گروهی از علما در تلاش برای حمل علم و رسیدن به آن علم و دانش هستند. انسان ها با هیاهو و غیبت هدایت نمی شوند، اما قلب انسان ها با علم الهی هدایت می شود.

وی بخش پایانی سخنان خود را به بیان ویژگی های فردی استاد فاطمی نیا اختصاص داد و افزود: آیت الله فاطمی نیا از جمله کسانی بود که علاوه بر درخواست ها و اطلاعات فراوان، حامل دین و روح ایشان بود و از این رو بوده است. برای مدت طولانی.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم «علم» و «عشق» را از ویژگی های مرحوم فاطمی نیا دانست که جوانان را مجذوب خود کرد و خاطرنشان می کند: یکی از ویژگی های مرحوم فاطمی نیا این است که مردم را با فضایل به حرکت در می آورد. علوم اهل بیت او را نزد امام رهنمون شد.

وی خاطرنشان کرد: هرکسی که می خواهد مردم را راهنمایی کند باید وصفی از مدارا و مدارا داشته باشد، درد مردم را بچشد، با آنها همدردی کند و مشکلات و آلام آنها را احساس و کاهش دهد و استاد فاطمی نیا این ویژگی ها را داشت.

دیدگاهتان را بنویسید