اظهارات جدید افشاگر جیپ

  • علیرضا بیگی نماینده مجلس گفت: البته اگر جامعه نسبت به آنچه در آن می گذرد آگاهی داشته باشد قطعا می تواند موضع بگیرد و تکلیف خود را مشخص کند، بنابراین وقتی چیزی مشخص نیست به این معناست که خلاف مصالح مردم است. هر چیزی که متعلق به مردم است، مخفی نگه داشتن آن بر خلاف منافع ملت است. وی تاکید کرد: گذشته تاریخی نیز نشان می دهد که هر چه از مردم پنهان مانده بود مخالفت با مردم بود.

  • نماینده تبریز با اشاره به اینکه در دنیای واقعی اگر ادعای خدمت به مردم را داریم باید تمام کارهایی را که به مردم می شناسیم انجام دهیم، ادامه داد: مانند بنده ای که تلاش می کند کارهای خیر خود را به گوش مردم برساند. و نظر اربابش را خوشحال کند، اما وقتی این اتفاق نیفتد و از ارباب که مردم است پنهان شود، خیانت به مردم و ارباب است. و افزود: قطعاً در این اثر هم عذاب وجدان است و هم عذابی که به هنگام آشکار شدن پیش می آید.

  • بیگی بیان کرد: در جامعه ای که اصالت بر اراده مردم است، افراد را به اندازه اجازه نصب می توان حذف کرد. بنابراین، ضروری است که مردم بدانند که منبع قدرت هستند. وی تاکید کرد: البته عدم شفافیت در یک موضوع سری که اطلاع از آن برای دشمن فرصت ایجاد می کند، درست است، اما اگر بتوانیم آن را به مردم بگوییم و از دشمن پنهان کنیم، بهتر است.

  • این نماینده مجلس افزود: مجلس نباید چیزی برای کتمان داشته باشد و شفافیت مجلس نباید به شفافیت نهادهای دیگر موکول شود.وی در خصوص واگذاری خودروها به نمایندگان گفت: رئیس مجلس در خصوص خودروها می گوید همه واگذاری ها انجام می شود. که در سراسر کشور انجام می شود، در مجلس بررسی می شود، در حالی که حساب مجلس جدا است و چون در رأس امور است، این موضوع نباید به مجلس رسیدگی شود.

  • بیگی درباره شکایت از وی گفت: اصل 84 قانون اساسی به نماینده مردم اجازه می دهد در تمام امور کشور دخالت کند و این محدودیتی ندارد چرا که نماینده باید به ندای مردم پاسخ دهد، پس مردم نیز این کار را انجام می دهند. بعداً وقتی اتفاق افتاد سؤال نپرسید. کجا بودید؟

  • وی تاکید کرد: البته به تناسب اختیاراتی که نماینده دارد، مصونیت هایی نیز برای حفظ وی داده می شود. وی افزود: وقتی به این خودروها برای گروه خاصی نگاه می شود باید هدف خاصی داشته باشد بنابراین باید شفاف سازی شود و شفافیت عمدتاً از مجلس شروع شود زیرا مجلس یعنی مردم.

  • دیدگاهتان را بنویسید