واکنش شورای رقابت به نامه افشاگر

اسماعیل شجاعی سخنگوی شورای رقابت در گفت وگو با تسنیم، با بیان اینکه نامه معاون اول رئیس جمهور به شورای رقابت در خصوص توقف اجرای مصوبه افزایش قیمت کارخانه های خودروسازی داخلی، اظهار داشت: شورای رقابت یک نهاد فراملی است و آن وظیفه تعیین دستورالعمل قیمت است، خودرو نصب شده است، حالا ممکن است دولت نظر دیگری داشته باشد، باید دید انگیزه آنها چیست.

وی با بیان اینکه وزارت اطلاعات شخصی مرجع اجرایی است و این مرجع باید پاسخ لازم را برای اجرای مصوبه شورای رقابت داشته باشد، افزود: شورای رقابت بر اساس دستورالعمل سقف قیمت را اعلام کرده است اما اجرای آن بر اساس اداره کل است. هزینه ها و سیاست های حفظ حریم خصوصی

سخنگوی شورای رقابت با تاکید بر اینکه البته مداخلات اجباری قیمت ها نتیجه مثبتی نداشته است، گفت: شورای رقابت حامی بخش تولید است و باید برای افزایش تولید و رونق صنعت، منافع تولیدکنندگان در نظر گرفته شود. بازار، زیرا کاهش عرضه خود یک عامل تورمی است.

به گفته وی، باید به بهره وری و کاهش هزینه های سربار در واحدهای تولیدی توجه شود، اما نکته مهم در اینجا این است که بخشی از سهام خودروسازان در بورس است و نباید ضرر کند و به بازارهای دیگر برود که این امر باعث خواهد شد. اثرات نامناسبی دارند

معاون اول رئیس جمهور در نامه ای خطاب به رئیس شورا و مرکز مسابقات کشوری خواستار بازنگری در قیمت گذاری خودروها در شرایط فعلی شد.

محمد مخبر در این نامه، قیمت‌های پایه (کارخانه‌ای) ارائه شده در جلسه اخیر شورای رقابت را افزایش غیرمعمولی دانسته که اثر تورمی داشته است.

در نامه معاون اول رئیس جمهور مبنی بر اینکه تعدیل یکباره قیمت در شرایط فعلی مناسب نیست، از شورای رقابت تقاضا شده است با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به بررسی فوری قیمت گذاری فوق اقدام کند.

دیدگاهتان را بنویسید