داماد وزیر جهاد کشاورزی به دلیل مسائل مالی دستگیر شد / افشاگر به یونسکو فرستاده شد

داماد وزیر جهاد کشاورزی به دلیل مسائل مالی دستگیر شد / افشاگر به یونسکو فرستاده شد

روز جدید محمد صفایی دلویی نماینده گناباد و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید با وزیر اطلاعات درباره حراست از وزارت جهاد کشاورزی نیز صحبت کرده است. به گفته صفایی، مدیر حراست برادر همسر وزیر است و انتصابات در وزارت جهاد از این طریق انجام شده است.

این روزها صحبت از انتصابات خانوادگی در دولت ابراهیم رئیسی و ابهامات در وزارت جهاد و کشاورزی شده است. محمد صفایی دلویی نماینده گناباد و عضو کمیته اقتصادی شورای اسلامی یکی از کسانی است که از ناکارآمدی وزارت جهاد کشاورزی انتقاد کرد و از انتصابات خانوادگی و انحرافات در این وزارتخانه گفت. انحرافات در بسیاری از موارد از جمله کلبه مجازی سامانه بازار که اعتراض دامداران و دامداران را در پی داشت.

صفایی می گوید: در سال 1227 یعنی حدود 174 سال پیش، مرحوم امیرکبیر تأکید کردند که نمی توان کشور را به دستور عمه و عمه اداره کرد. متاسفانه سنت تشکیل جلسات خانوادگی در کشور ما گذشته است. متاسفانه آقای ساداتی نژاد برادر خود آقای نصیری را به عنوان مدیرکل حراست وزارت جهاد کشاورزی منصوب کردند در حالی که ایشان قبلا در این سطح کار نکرده بودند. این موضوع را با وزیر اطلاعات هم در میان گذاشتم. وقتی چنین انتصابی گذاشته می شود به این معنی است که هر انحرافی در سیستم برطرف می شود.

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به ناکارآمدی های این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: در این یک سال شاهد انحرافاتی در حوزه فعالیت وزارت جهاد کشاورزی بوده ایم. در حوزه کاری این وزارتخانه تخلفات متعددی وجود دارد از جمله ویلای رسمی سامانه بازارگاه که به عنوان شرکت بدون مناقصه انتخاب شده و در صدا و سیما نورپردازی و نورپردازی می شود و ارزش افزوده دریافت می کند.

وی تصریح کرد: برای اولین بار خانه های تقلبی را در سامانه بازار ثبت کردند که حدود 500 هزار تن خانه های تقلبی را شامل می شد و حدود 1100 میلیارد کالا به مرغداران فروختند که وجود نداشت و مرغداران ما همچنان به دنبال آن هستند. برای این. نظام جهاد کشاورزی پاسخگوی این خواسته های تولیدکنندگان نیست.

صفایی به دستگیری های اخیر تیم جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: اخیراً گزارش شده که برخی از نمایندگان مجلس برای مدتی بازداشت شده اند و یک افشاگر اخراج و یک نفر با مدرک دکترای جغرافیا به یونسکو فرستاده شده است که این موضوع ارتباطی به تخصص وی ندارد. . یعنی به او اجاره دادند که ساکت بماند. همچنین اخیرا برادر همسر دیگر آقای وزیر نیز به دلیل مسائل مالی بازداشت شده است. اینها مفاسدی است که ما در دولت مردمی آقای رئیسی انتظار نداشتیم و از آقای رئیس جمهور انتظار داریم با جدیت و بدون توجه و محافظه کاری و صادقانه و منصفانه با آن برخورد کند. امیدواریم اکنون که قوه قضائیه وارد این مفاسد شده است به رسالت خود در این زمینه عمل کند.

نماینده مردم گناباد در شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تمام امنیت غذایی مردم در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است اما نه خود وزیر صلاحیت دارد و نه افراد ذیصلاحی برای کار تعیین می شوند. در شرایط کنونی تولیدکنندگان، مرغداران و دامداران ناراضی هستند و بخش کشاورزی آسیب جدی دیده است.

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید: خسارت وارده به ذخایر ژنتیکی ما در دامداری سنگین تا 20 سال آینده جبران نمی شود. وقتی تولید شکسته می شود، کالاها کمیاب می شوند و وقتی کالاها کمیاب و گران می شوند، مردم باید تاوان این ناکارآمدی و فساد را بدهند. من 30 تیرماه در شورای اسلامی از وزیر جهاد کشاورزی درباره چنین مشکلاتی پرسیدم و شورا به او کارت زرد داد. امیدواریم آقای رئیس جمهور به این موضوع توجه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید