توصیه اسحاق جهانگیری برای احیای برجام/واکنش معاون اول سابق به درخواست رئیس جمهور و افشاگر

توصیه اسحاق جهانگیری برای احیای برجام/واکنش معاون اول سابق به درخواست رئیس جمهور و افشاگر

روز جدید باید تلاش کنیم موفقیت دولت در حل مشکلات مردم به ویژه احیای برجام و رفع تحریم ها را موفقیت کشور قرار دهیم.

اسحاق جهانگیری در اینستاگرام خود نوشت:

26 مرداد 1400 آخرین روز مسئولیت اجرایی من در دولت بود. آن روز در دفتر خاطراتم نوشتم:

«دوره انتقال دولت ها که از روز اجرا تا تشکیل دولت جدید شروع می شود، دوره حساسی است که باید کوتاه شود و البته با تدبیر رئیس جمهور مدیریت شود.

بر همین اساس پس از مراسم تحلیف با آقای رئیس جمهور دیدار کردم و با توجه به حساسیت مدیریت انتقالی پیشنهاد دادم که معاونین خود به ویژه معاون اول را در اسرع وقت تعیین کنند. با این امر و انتصاب آقای دکتر محبر به عنوان معاون اول در 26 مرداد عملاً دوره 8 ساله اینجانب به عنوان معاون اول به پایان رسید. پس از جلسه کوتاهی با دکتر محبر و مطرح کردن چند سوال از ایشان، با هم به جلسه شورای دولت رفتیم. من این جلسه را مانند جلسات قبلی ام مدیریت کردم. پس از اتمام اخبار و دستور جلسه (تصویب ها) دقایقی درباره حکمرانی هشت سال اخیر و چالش های پیش رو صحبت کردم. تاکید کردم برای هر ایرانی که به سرنوشت کشور و بهبود وضعیت مردم اهمیت می دهد، موفقیت دولت در حل مشکلات جامعه مهم است و ما در این مسیر همه کمک های فکری و مشورتی را انجام خواهیم داد. . سپس بسیاری از اعضای دولت دستان خود را برای سخنرانی بالا بردند. نمی شد به همه وقت داد. فقط آقایان ظریف، زنگنه، نهاوندیان، امیری، آذری جهرمی و خانم ابتکار هرکدام چند جمله از نقش من در دولت و عملکردم گفتند و در نهایت آقای رئیسی چند جمله ای گفت و تشکر کرد.»

در طول این یک سال، طبق توان خود و با توجه به تجربه ای که در مواجهه با موارد مشابه داشتم، صادقانه به عهد خود عمل کردم و بنا به درخواست رئیس جمهور و معاون اول، با نامه نگاری و گفتگوی حضوری و تلفنی، به وعده خود عمل کردم. مشکلات دشوار در گذشته، استراتژی ها و راه حل های مشخصی را ارائه کردم. من همچنان معتقدم ایران عزیز قابلیت ها و ظرفیت های زیادی به خصوص در زمینه نیروی انسانی برای غلبه بر مشکلات پیش رو دارد.

سیاست خارجی سازنده (بدون تحریم و بدون تنش) یکی از این گزینه هاست. علاوه بر این، داشتن برنامه های جامع و شفاف و تیمی همکار و هماهنگ می تواند وضعیت اقتصاد کشور را بهبود بخشد و معیشت مردم را بهبود بخشد. امیدوارم دولت محترم به پیشنهادات و راهکارهای کارشناسی و دلسوزانه توجه بیشتری داشته باشد و از انتقاد استقبال کند.

در شرایط سخت کنونی باید انگیزه ها و دغدغه ها را در مقیاس ملی سنجید و تلاش کرد تا موفقیت دولت در حل مشکلات مردم به ویژه سیاست خارجی و احیای برجام و رفع تحریم ها موفقیت کشور تلقی شود. آن را تعریف نکنید و آن را به کسری تقسیم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید