اظهارات جواد خاتانی پس از برنامه جنجالی تلویزیون

شاید خود مهدی تاج هم انتظار نداشت که حضورش در برنامه جام 22 شبکه ورزش با اجرای جواد حبانی و رسول مجیدی تا این حد جنجالی شود. بعد از این برنامه خیلی ها از رفتار رئیس فدراسیون فوتبال با مجریان این برنامه انتقاد کردند. مهدی تاج در پاسخ به این انتقادات و در بخشی از صحبت های اخیر خود به مجریان برنامه دلداری داد اما کلیپ های کوتاه این برنامه و اظهارات تاج منتشر شده در شبکه های اجتماعی قطعا تا مدت ها در ذهن فوتبالیست ها باقی خواهد ماند. زمان. حالا یک هفته بعد و پس از دلجویی رئیس فدراسیون توسط مجریان جام بیست و دوم، جواد حبانی دست به قلم شد و در یادداشتی جالب به بیان موضع خود درباره اتفاقات این برنامه جنجالی پرداخت:

درود حق و انسانهای صالح. درود بر جوانان و پیران ایران زمین. برنامه جام 22 از شبکه ورزش پخش شد، حاصل 6 ماه تلاش همکاران با معرفت بود، قوت اجرای آن با رسول مجیدی و محتوای کامل آن با پژوهشگران، کارگردان و اتاق فکر بود. یک برنامه و ضعفش بی اختیار با من است که امیدوارم مردم خوبم مرا انتخاب کنند، منشی خود را ببخشید. ابتدا از جامعه رسانه ای و خبرنگاران و نویسندگان آگاه کشورم که همه نکات را می دانند و پاسخی منطقی برای مشکلات فوتبال و ورزش کشور می نویسند تشکر می کنم.

از آقای تاج هم ممنونم که به برنامه جام 22 آمدند و به سوالات مردم و خبرنگاران پاسخ دادند. او در بین دو نیمه دربی آن روز در ورزشگاه آزادی به صندوق اطلاع رسانی آمد و عذرخواهی کرد. همان شب به آنها گفتم که ما ناراحت نیستیم و هیچ اتفاقی نیفتاده است و تا به حال چنین نظر منفی در مورد فدراسیون فوتبال وجود نداشته است و نیازی به عذرخواهی نیست و بهتر است برای خوشحالی فوتبال ما تصمیم بزرگی برای آینده فوتبال ما بگیرند. مردم و جوانان قراردادی محکم و منطقی برای جام پیش رو امضا کنند.

من و رسول مجیدی وظیفه داشتیم در مدت کوتاهی سوالات زیادی را مطرح کنیم که بر اساس درخواست مخاطبان و رسانه های همکار در اتاق فکر برنامه مطرح شد. تقریبا از همه پرسیدیم. وظیفه ما به عنوان روزنامه نگار این است که سوال بپرسیم و مسئولان را به چالش بکشیم. ما پول می گیریم که سوال بپرسیم و مدیران ورزش و فوتبال این سرزمین وظیفه دارند پاسخگوی مردم و سوالاتشان باشند. اگر به سوالات پاسخ داده نشود، مهم نیست.

در نمایش قبلی هر چه ضعیف بود از من بود و هر چه نقطه قوت سخنرانی و پرسش از رسول مجیدی بود که نماینده فرزانه نسل جوان و پویای امروز ماست. هم به مهمان احترام می گذاشتیم و هم درباره برخی اتفاقات سکوت می کردیم چون معتقدیم وقتی مهمان را به خانه خود دعوت می کنیم باید به او احترام بگذاریم و او را در بهترین جای خانه بنشینیم. ما هرگز قصد ادب با کسی را نداشتیم زیرا می دانیم که ادب یک فرد بسیار بهتر از مقام و دارایی اوست. ما خودمان در نزد مردم ثروتی جز احترام نداریم و دولت ما عشق به سرزمینمان است و ثروت ما سعادت و سربلندی ملت ماست و از همه مدیران ورزشی این دیار می خواهیم که با تواضع همراه باشند. مردم آنها و نه علیه آنها. در این میان رسول مجیدی که از دوستان خوب من است باید بداند که آینده متعلق به او و نسل جوان دانشمندان ماست. رسول مجیدی نماینده نسل پویا، پرسشگر و شجاع جامعه جوان ماست و خوشحالم که آقای تاج می دانستند که باید به او احترام گذاشت.

این برنامه را فراموش کنید اکنون کارهای مهم تری برای انجام دادن داریم. حالا همه ما باید یک هدف داشته باشیم. همه ما باید شبیه هم باشیم. همه ما باید به دنبال قهرمانی در جام ملت های آسیا باشیم. امیدوارم به کارلوس کی روش هم احترام بگذاریم. اجازه دهید از او به خاطر زحمات فراوانش در جام جهانی تشکر کنیم، اما بدانید که موفقیت فوتبال ما در یافتن فرصت های جدید و پیشرو است. مطمئنا ما هم می توانیم مانند مراکش و ژاپن و مربیان بومی و جوان آنها به سمت وحدت ملی حرکت کنیم و در آینده برای جامعه و مردم خود شادی و سربلندی ایجاد کنیم… از آقای تاج و مدیران ورزشی این سرزمین میلیونی می خواهم. ایرانیانی که سرزمین خود را دوست دارند باید با نگاهی منطقی و مسئولانه توجه کنند تا بتوانیم یک ایرانی واقعاً قوی داشته باشیم و تا آخر برای سربلندی سرزمینمان تلاش کنیم. من فقط یکی از این افراد هستم. کمترین مرد در میان مردم که فخرش افتخار من است و سعادتش آرزوی من است.

دیدگاهتان را بنویسید