اعلام حمایت کمیته ملی المپیک از بازی های المپیک زمستانی 2022 چین

ساعت: 08:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۹
کد خبر: 1799012

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان با ارسال نامه ای به کمیته ملی المپیک چین حمایت خود را از المپیک زمستانی 2022 اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک ; سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته المپیک کشورمان با ارسال نامه ای به جونگ ونگو رئیس کمیته ملی المپیک چین حمایت خود را از بیست و چهارمین دوره بازی های المپیک زمستانی پکن در سال 2022 اعلام کرد.

در متن نامه ارسالی فوق آمده است:

“آقای گو،

سلام کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران.

بدینوسیله حمایت خود را از بیست و چهارمین دوره بازی های المپیک زمستانی پکن 2022 اعلام می کنیم.

بیانیه دولت آمریکا و تحریم‌های دیپلماتیک بر بازی‌های المپیک زمستانی پکن در سال 2022 اقدامی خصمانه و مداخله‌ای آشکار برای تضعیف روند بازی‌ها است که نشان‌دهنده موضع دولت و برخی کشورهای همسایه برای نسبت دادن تحریم‌ها و گسترش آن به المپیک است. زمستان

تحریم دیپلماتیک بازی‌های المپیک زمستانی پکن و غیبت مقامات سیاسی، شرکا و متحدان ایالات متحده در مراسم افتتاحیه و اختتامیه این بازی‌ها نشان دهنده افزایش تحریم‌های اقتدارگرایانه ایالات متحده با هدف از بین بردن آرزوهای شوم دولت است.

اقدام عمدی و چریکی دولت آمریکا نشان دهنده سوء استفاده از جنبش المپیک برای تضعیف و کاهش وحدت ملت ها است که در سال های 1980 و 1984 نیز اتفاق افتاد. تحریم اخیر دیپلماتیک بازی ها توسط دولت آمریکا نمونه بارز این موضوع است. استفاده از رویداد المپیک به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف قدرت طلبانه، افزایش تنش و ترویج استبداد در جهان.

کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران با تحریم دیپلماتیک دولت آمریکا در بازی های المپیک زمستانی 2022 پکن مخالفت می کند، زیرا این اقدام ناقض روح المپیک و نقض اصول آن است.

برای شما در میزبانی این رویداد ورزشی آرزوی موفقیت دارم.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید