افتتاح تابلو بلوار سردار شهید «عبدالله نجفی» یاسوج


ساعت: 08:09
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840474

رئیس مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه فتح از رونمایی از لوح تقدیر در بلوار سردار شهید عبدالله نجفی فرمانده گردان های کهگیلویه و بویراحمدی در عملیات بیت المقدس خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح امروز سرهنگ ایمان کرادمند در گفت و گو با رسانه ها در یاسوج اظهار داشت: شهید عبدالله نجفی اولین فرمانده گردان استان کهگیلویه و بویراحمدی بود که در مرحله دوم به شهادت رسید. عملیات بیت المقدس. .

هرادمند خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار در سال 1357 در تظاهرات ابتدای انقلاب اسلامی حضور فعال داشت و در سال 1358 با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران درآمد و به یاری شهید چمران در پاوه شتافت. . 28 اردیبهشت 1361 در عملیات بیت المقدس به شهادت رسید.

کرادمند در ادامه به نقل از سرلشکر محسن رضایی دبیر شورای تشخیص درباره این فرمانده فقید گفت: از فرمانده گردان می خواهیم به عنوان آرپی جی شهید نجفی جلوی گردان حرکت کند و گفت: زنده باشید. داشتن یاد و خاطره چنین انسانهای وارسته به معنای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و ایثار است.

رئیس کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد و مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه فتح با اشاره به اینکه پیکر مطهر این شهید هرگز به وطن بازنگشت، افزود. «عراقی ها منتظر تسلیم شدن بودند. ناگهان عبدالله نجفی دو نارنجک را که تنها دارایی خود بود از ضامن خارج کرد و با صدای خداوند متعال برخاست تا آنها را به سمت تانک های عراقی پرتاب کند. اما گلوله های دشمن زودتر به عبدالله اصابت کرد. وقتی روی زمین افتاد دست هایش را زیر شکمش گذاشت تا نارنجک ها به بقیه آسیب نزند. نارنجک ها بدن او را متلاشی کردند.

هرادمند با تشکر از همکاری فرمانده سپاه استان و مسئولان شهرداری یاسوج برای رونمایی از تابلوی این شهید گرانقدر، گفت: پاسداری از خون شهدا یک وظیفه همگانی است که توجه ویژه ای را می طلبد.

لازم به ذکر است این تابلو در بلوار منتهی به تیپ 48 فتح نصب شده است.

6f2d112f 1c24 4e32 b596 48ffac20c75a خبر خاکستری

3041c1b2 b5ef 4096 9388 86d7b5044de7 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید