افغان ها می توانند با موتور سیکلت به مرز ایران بروند


ساعت: 11:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904366

مدیر عامل مرکز جهانگردی و اتومبیلرانی در دیدار با نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان بر ساماندهی تردد موترهای باری و مسافری در تردد زمینی از مرزهای مشترک دو کشور تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی مرکز جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، این جلسه با حضور محمدحسین صوفی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل مرکز جهانگردی و اتومبیلرانی و حسن کاظمی کومی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان به منظور بررسی مشکلات موجود در تردد زمینی وسایط تجاری و دیداری شخصی در مرزهای مشترک ایران و افغانستان و تسهیل فرآیندهای ورود موقت برگزار شد.

محمدحسین صوفی در این نشست با اشاره به اهمیت روابط اقتصادی، ترانزیت و گردشگری بین دو کشور همسایه ایران و افغانستان گفت: مرکز گردشگری و اتومبیلرانی، اسناد بین المللی رانندگی و خودرویی است که توسط دولت افغانستان صادر می شود. مجوز و تاییدیه از فدراسیون بین المللی اتومبیل رانی (FIA) صادر می شود و آمادگی طرف افغان را برای انتقال تجربه و تقویت زیرساخت های حقوقی موجود بین المللی و توسعه همکاری های دوجانبه فراهم می کند.

وی افزود: بنابراین به منظور تسهیل و تسریع در تردد اتباع دو کشور به ویژه تردد رانندگان ترانزیتی افغانستانی در خاک جمهوری اسلامی ایران، وسایل نقلیه موتوری که دارای مجوزهای قانونی بین المللی هستند به راحتی می توانند از مرزهای مشترک بین دو کشور عبور کنند. ایران و افغانستان برای سفر این اقدام منجر به توسعه ارتباطات و جامعه بین دو کشور و توسعه اقتصادی، فرهنگی و گردشگری بین ایران و افغانستان خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید