اقدام جنجالی پرسپولیس علیه هدایت استقلال

اقدام جنجالی پرسپولیس علیه هدایت استقلال

لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به روزهای پایانی خود در نیم فصل نزدیک می شود که هواداران فوتبال به ویژه هواداران 3 تیم رقیب استقلال، پرسپولیس و سپاهان چشم به تصمیم کمیته انضباطی و استیناف خود دارند. پرسپولیسی ها و سپاهانی ها که با حذف امتیاز از رای کمیته انضباطی و عقب افتادن از شاکیان مواجه شده اند، امیدوارند به کمیته استیناف شکایت کنند و با اینکه نزدیک به 2 ماه از ثبت درخواست آنها در کمیته استیناف می گذرد، هنوز خبری نیست. رای گیری قطعی نیست و مشخص نیست امتیازهای کسر شده به حساب آنها برگردانده می شود یا باید با کسر امتیاز به کار خود در لیگ بیست و دوم ادامه دهند.

استقلالی ها در شرایطی دچار تردید هستند که کارگروه کنترل قراردادهای ورزشی روند نقل و انتقالات آنها را بررسی و گزارش خود را به کمیته انضباطی ارسال کرده و باشگاه هایی مانند پرسپولیس، آلومینیوم اراک و ذوب آهن اصفهان متهم به رعایت نکردن سقف بودجه شده اند. آبی ها شکایت خود را در کمیته انضباطی ثبت کرده اند و منتظر رسیدگی هستند. نکته جالب اینکه در چند روز اخیر مدیریت باشگاه پرسپولیس بارها از عدم برگزاری جلسه کمیته انضباطی با هدف بررسی تخلفات احتمالی آبی ها گلایه کرده است.

در روزهای اخیر و پس از احتمال کسر امتیاز از آبی ها، مدیران باشگاه استقلال در مواضع خود اعلام کردند که این باشگاه در خصوص اجرای سقف بودجه تخلفی انجام نداده و دفاعیه خود را به کارگروه نظارت بر قراردادهای ورزشی ارسال کرد. . نکته جالب اینکه تیم استقلال بارها از کاهش قرارداد بازیکنان و کادرفنی خود به دلیل محدودیت بودجه خبر داده و فرسایش این روند باعث شده تا گوستاوو بلانکو حدود یک ماه منتظر صدور کارت بازی خود باشد و مهدی هاشمی نسب چندی پیش جواز حضور روی نیمکت استقلال را گرفت

اتهامات جنجالی علیه استقلالی ها

همزمان آبی ها در کمیته انضباطی منتظر تصمیم گیری پرونده خود هستند چرا که گفته می شود باشگاه استقلال بیش از یک تخلف نقل و انتقالاتی مرتکب شده است. از بحث پرداخت های خارج از قرارداد تا چهره هایی مانند مهدی هاشمیسب و سعید مهری گرفته تا اخذ مالیات سکه یاماگا، امضای چندین قرارداد داخلی و سرپیچی از سازمان لیگ و همچنین عدم اعمال رضایت نامه محمدرضا خالدآبادی در فرم سقف بودجه. در این خصوص البته گفته می شود استقلالی دفاعیات خود را تکمیل کرده و در خصوص مهم ترین اتهام آنها که مربوط به رضایت نامه خالد آبادی است و با توجه به مدت قرارداد خالد آبادی توافقاتی صورت گرفته است. و مدیران باشگاه استقلال امیدوارند با استفاده از این بند قانونی از خطر کسر امتیاز جلوگیری کنند.

آیا مجددا درخواست تجدید نظر باشگاه ها رد می شود؟

مسئولان کمیته انضباطی در موارد مشابه قبلی که منجر به کسر امتیاز از تیم های سپاهان و پرسپولیس شده بود، نسبت به شکایات باشگاه ها بی تفاوت بودند و به دلیل نبود مدارک و شواهد کافی، شکایت آنها رد شد. . به نظر می رسد پرونده شکایت از باشگاه استقلال به همین روال ادامه داشته باشد و احتمالا مسئولان کمیته انضباطی مجددا به گزارش ارسالی کمیته کنترل قراردادهای ورزشی مراجعه کنند و بعید به نظر می رسد که سایر باشگاه ها بتوانند ارائه کنند. محرمانه و مناسب برای ارسال مدارک کمیته انضباطی ارائه خواهد کرد و احتمالاً کسر یا عدم امتیاز از آبی ها مستقیماً با گزارش دریافتی کمیته کنترل کننده قراردادهای ورزشی مرتبط خواهد بود.

پنجشنبه ای پرخبر در انتظار فوتبال ایران است

اعضای کمیته انضباطی پس از روزهای پر هیاهو جلسه نهایی را درباره تخلفات احتمالی باشگاه استقلال برگزار می کنند. این نشست قرار است روز پنجشنبه 16 آذرماه برگزار شود. گفته می شود در این جلسه جدای از بررسی تخلفات احتمالی آبی ها، پرونده نقل و انتقالات باشگاه تراکتورسازی نیز بر اساس گزارش ارسالی از سوی کمیته کنترل قراردادهای ورزشی مورد بررسی قرار می گیرد و باید پس از بررسی های صورت گرفته به این موضوع توجه شود. بررسی کنید اگر خبری مبنی بر کسر امتیاز از استقلال هست و آیا تراکتورسازی خواهد بود و جدول لیگ برتر دچار تغییراتی می شود یا درخواست تجدید نظر ثبت شده رد می شود؟ در چند روز گذشته مواضع مختلفی اتخاذ شده است. استقلالی ها از یک سو خود را از خطاهای احتمالی پاک کردند و از سوی دیگر پرسپولیسی ها سعی کردند روی خطاهای حریف تاکید کنند و در این هیاهو باید دید چه کسی برنده این پرونده جنجالی می شود!