اقدام عجیب علیه روز علی; این حق شاهزاده فوتبال ایران نیست

اقدام عجیب علیه روز علی;  این حق شاهزاده فوتبال ایران نیست

رسانه ها و سایت های خبری از ثبت جهانی گونه جدیدی از ماهی به نام یکی از مشاهیر فوتبال ایران، علی دایی خبر دادند. اتفاقی که به سرعت وارد فضای مجازی و عمدتا اینستاگرام شد; رسانه مجازی شماره یک معرفی شد.

کاملا قابل پیش بینی بود که این اقدام نسنجیده که با توضیحات نسنجیده تری از سوی استاد گروه شیلات دانشکده منابع طبیعی دانشگاه گیلان همراه بود، نتیجه خوبی نداشته باشد. همین اتفاق افتاد و ادمین های پیج های زرد و بنفش شروع به بدلکاری کردند.

واقعا نمیفهمیم در شرایطی که خیلی ها به دایی و صورتش پشت کرده اند و در فوتبال خود را در کنار او بسته اند، کشف یک گونه جدید ماهی و گذاشتن نام آن به دایی یعنی چه؟ مثلا می خواستید در خدمت یکی از خاطره انگیزترین چهره های فوتبال ایران باشید؟ حتی یک غیر دانشگاهی عادی هم به راحتی می فهمد که «فوتبال» جای این شوخی های ناپسند نیست. چطور اصل ماجرا را متوجه نشدید؟

به حق عمویی که به هیچکس خدمت نمی کند. رسانه های غیررسمی و بی پروا در اینستاگرام با این حرکات و اقدامات بی پروا و بی پروا چهره هایی را می کشند که برای فوتبال ایران اعتبار می آورند. بعید است دانشمندان و دانشگاهیان ندانسته باشند که کسب مجوز از علی دایی برای چنین اقداماتی بسیار مهم است و این اولین حرکت اخلاقی برای فردی است که از اعتبار و جایگاه خاصی در فوتبال کشور برخوردار است.

شوخی های زشت و بی ادبانه که بعضاً مشمئز کننده است، نشان از اقدامات بی تدبیر مسئولانی است که فکر می کنند می خواهند به حقوق دایی خود ادا کنند اما متوجه نیستند در سرزمینی که دایی ها اهل فوتبال هستند. آنها در حال دور شدن هستند، آرامش و حیثیت آنها از هر چیزی مهمتر است.

شما آنقدر آرامش کمی را از این افراد می پذیرید و متأسفانه اساساً موضوع را به این راحتی درک نمی کنید که اجازه ندارید خودجوش نام هر حیوانی را که پیدا می شود به این یا آن نسبت دهید!

دیدگاهتان را بنویسید