ال 90 ایرانی رسما رونمایی شد (+ عکس، فیلم و مشخصات خودرو)

ال 90 ایرانی رسما رونمایی شد (+ عکس، فیلم و مشخصات خودرو)

این خودرو که قرار است توسط پارس خودرو تولید شود، در واقع محصول همان پروژه P90 است که چند سال پیش در سایپا دنبال می شد و اکنون به مرحله تولید رسیده است.

همزمان با اعلام خبر استیضاح وزیر صمت، رضا فاطمی امین خودروی جدید سایپا را معرفی کرد.در حالی که صبح امروز شورای اسلامی استیضاح وزیر صمت را رسما اعلام کرد، رضا فاطمی امین در یکی از شرکت های زیرمجموعه گروه سایپا حضور یافت. وی خودروی جدید این شرکت را با نام «کادیلا» یا L90 ایرانی معرفی کرد.

این خودرو که قرار است توسط پارس خودرو تولید شود، در واقع محصول همان پروژه P90 است که چند سال پیش در سایپا دنبال می شد و اکنون به مرحله تولید رسیده است.

ال 90 ایرانی رسما رونمایی شد (+ عکس، فیلم و مشخصات خودرو)

محصول جدید پارس خودرو تغییراتی در نمای جلو و عقب بیرونی خودرو نسبت به L90 در چراغ ها و سپر دارد و در فضای داخلی شاهد تغییر در فرمان، اضافه شدن پنل تهویه اتوماتیک، صندلی ها و آمپلی فایر جلو جدید همچنین داشبورد این خودرو نیز مانند خودرو سمباده کاری شده است. البته به گفته مدیرعامل سایپا، با استفاده از موتور جدید ME16 که خط تولید آن امروز افتتاح شد، علاوه بر ال 90 ایرانی، شاهد تولید ساندرو ایرانی با این موتور خواهیم بود.

ال 90 ایرانی رسما رونمایی شد (+ عکس، فیلم و مشخصات خودرو)

موتور به کار رفته در این خودرو بر اساس موتور K4M النود ساخته شده است و راندمان تولید آن کمی بیشتر از النود است. این موتور 115 اسب بخار قدرت با 147 نیوتن متر تولید می کند.

خودروی ارائه شده توسط گروه خودروسازی سایپا، نسخه اولیه این محصول است و هنوز اطلاعات بیشتری از این خودرو منتشر نشده است.

رضا فاطمی امین وزیر امنیت کشور در مراسم افتتاح خط تولید موتور ME16 و رونمایی از محصولات مرتبط با آن، با اشاره به تولید محصولات جدید در صنعت خودروسازی کشور گفت: امسال 99 محصول جدید و یک محصول جدید عرضه می شود. یکی از این محصولات ساندرو ایرانی خواهد بود که البته این نام را یدک می‌کشد. هنوز مشخص نشده است.

فاطمی امین با بیان اینکه این محصول در مرحله سفارش قطعات استاندارد و ساخت است، گفت: علاوه بر اینکه در ایران تولید خواهد شد، توافقات اولیه برای ساخت این محصول در روسیه نیز انجام شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ساندرو ایرانی تا پایان امسال وارد بازار ایران می شود.ال 90 ایرانی رسما رونمایی شد (+ عکس، فیلم و مشخصات خودرو)

وی با تاکید بر موضوع بهره وری گفت: باید به موضوع کاهش هزینه ها در بخش های مختلف از جمله قطعه سازی، حمل و نقل و غیره رسیدگی کنیم.

ساندرو ایرانی با نام کادیلا در روسیه تولید می شود

محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا نیز در این مراسم گفت: خودروی ایرانی ساندرو که قرار است در روسیه تولید شود، با نام کادیلاک در این کشور تولید می شود.

وی گفت: با راه اندازی خط تولید موتور ME16 روزانه 600 موتور به خط تولید سایپا اضافه می شود که در سه محصول جدیدی که امروز معرفی شد، استفاده می شود.

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه امروز شاهین پلاس، شاهین گیرد و پی 90 یا همان ساندرو ایرانی معرفی شد، گفت: پس از 6 سال ساندرو یک محصول ایرانی شد و این مهم با کمک مهندسان مرکز تحقیقات و پارس محقق شد. خودرو.

تیموری تصریح کرد: محصول ساندرو ایران با موتور مذکور تولید می شود که از نظر کیفیت از ساندرو اروپایی بهتر است.

مدیرعامل سایپا افزود: 92 درصد موتور ME16 مورد استفاده در ساندرو ایران بومی است.

وی گفت: ساندرو ایرانی حداکثر در دی ماه وارد بازار می شود و پیش بینی می شود قیمت آن 50 درصد زیر قیمت بازار باشد.

تیموری تصریح کرد: خطوط تولید قطعات ساندرو در زمان حضور فرانسوی ها فعال بود، اما پس از خروج فرانسوی ها از ایران، این خطوط غیرفعال شد، بنابراین با راه اندازی خط تولید این خودرو، کل زنجیره تولید قطعات در سراسر حوزه موتور دوباره فعال شد. همچنین موتور K4 قبلی و یورو 4 بود که گشتاور کمتری نسبت به موتور فعال داشت.

وی درباره کیفیت موتور گفت: خط تولید موتور ME16 پیشرفته ترین خط تولید موتور در ایران است، درصد رباتیک خط بیش از 60 درصد است و تمامی خطاها شناسایی می شود.

پیش از این مدیرعامل سایپا اعلام کرده بود که کار روی پروژه P90 اتوماتیک توسط مهندسین گروه سایپا نیز ادامه دارد و پس از معرفی نهایی نسخه دستی، نسخه اتوماتیک این محصول با گیربکس DAE (که در حال حاضر روی اتوماتیک است. شاهین نصب خواهد شد).

دیدگاهتان را بنویسید