امیر عبداللهیان با اردوغان دیدار کرد


ساعت: 23:30
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1879107

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدالیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به دعوت مولود چاووشو آیلو وزیر امور خارجه ترکیه در راس هیاتی به آنکارا سفر کرده بود، امشب (دوشنبه) با رجب طیب اردوشاهان رئیس جمهور ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

مولود چاووشو لو وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این نشست حضور داشت.

رئیس نمایندگی دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امشب با اردوغان دیدار خواهد کرد، گفت: امروز به دعوت آقای چاووش اوغلو در آنکارا هستم. علاوه بر این، به موارد مختلف روابط دوجانبه نیز خواهیم پرداخت.» تمرکز اصلی ما در حال حاضر بر موضوع برنامه جامع همکاری بلندمدت بین دو کشور است و از فرصت حضور خود در ترکیه استفاده خواهم کرد. با برخی از مقامات ترکیه گفت‌وگو کنید، علاوه بر همکارم، آقای اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه را نیز خواهیم داشت.

به گزارش فارس، این اولین سفر امیر عبداللهیان به ترکیه از زمان تصدی این سمت است و در این سفر درباره روابط دوجانبه و همکاری های منطقه ای و بین المللی گفتگو خواهد کرد.

وزارت خارجه ترکیه روز گذشته از سفر امیر عبدالیان به این کشور خبر داد. سعید حاطب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در نشست خبری هفتگی خود به خبرنگاران گفت: امیر عبداللهیان امروز عازم ترکیه می شود و سپس برای شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای حاشیه خزر به ترکمنستان می رود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید