انتصاب مالک جدید برای باشگاه های استقلال و پرسپولیس / یافتن مالک رسمی برای فرار از دردسر؟!

ساعت: 13:01
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1795478

مالک جدید هر دو باشگاه شناسایی و به کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) معرفی شد تا پس از بحث و تبادل نظر درباره دفاع آبی پایتخت، مجوزهای حرفه ای AFC صادر شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ هفته گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه ای به فدراسیون ملی، خواستار لغو مجوز حرفه ای باشگاه های استقلال، پرسپولیس و گل گهر سیرجان شد که منجر به حذف این سه تیم از لیگ قهرمانان آسیا در سال 2022 شد.

با دریافت این نامه و احساس خطر از سوی فدراسیون فوتبال کنفدراسیون فوتبال آسیا، تمام ظرفیت ورزش و فوتبال ایران بسیج شد تا به هر نحو ممکن از این حذف جلوگیری شود و باشگاه های ایرانی نیز بتوانند در ACL 2022 شرکت کنند. به این ترتیب کارکنان کمیته های اولیه و حرفه ای مجوز، رئیس فدراسیون فوتبال، مدیران عامل سرخابی ها و وزیر ورزش و جوانان وارد این موضوع شدند.

بر اساس اخبار اعلام شده از سوی علی راگتی؛ پس از دیدار سیدحمید سجادی با مهدی تاج، نایب رئیس ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا، تصمیم بر جدایی مجامع استقلال و پرسپولیس از دولت گرفته شد و به همین دلیل یکی از مهمترین ایرادات کنفدراسیون فوتبال آسیا، راه را برای صدور مجوز حرفه ای در نظر بگیرید.

امروز شنیده شد که مالکیت باشگاه استقلال به وزارت صنعت، معدن و تجارت و مالکیت باشگاه پرسپولیس به وزارت اقتصاد و دارایی واگذار شده است تا فدراسیون فوتبال و کمیته های مربوطه سند جدایی را ارسال کنند. به AFC

همچنین گفته می شود که سازمان مالیات به عنوان بخشی از وزارت امور اقتصادی و دارایی برای رفع این مشکل برای بازیکنان فوتبال قاره کهن در کوالالامپور از اخذ مالیات صرف نظر کرده است.

با توجه به تلاش های صورت گرفته در ساختمان های منطقه سئول، به نظر می رسد تا پایان امروز تمامی مدارک جدید به AFC ارسال شود، اما برای تایید این موسسه و صدور مجوز چندان قابل اعتماد نیست. شکایت 100 هزار دلاری کریستین اوساگونا از پرسپولیس به تازگی تشکیل شده و پنجره سرخپوشان دوباره بسته می شود. این مشکل با شکایت پیش رو شیخ دیابته برای هواداران فوتبال تهران نیز وجود خواهد داشت.

حال باید منتظر ماند و دید آیا کادرفنی کنفدراسیون فوتبال آسیا باز هم می توانند از پس حرفه ای گری، دوری جستن و بار کج روی سران فوتبال ایران برآیند یا یکبار برای همیشه قوانین را رعایت خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید