انتهای تاج با تنظیمات گسترده شیردهی همراه بود

انتهای تاج با تنظیمات گسترده شیردهی همراه بود

روز جدید : تیغ تیز روی تاج حداقل دو سال تمام در زندگی خیلی ها نشست. از مردم عادی گرفته تا کادر پزشکی، اما پرستاران رکورد مادام العمر را ثبت کردند. آمار بالای مرگ و میر پرستاران نشان می دهد که در هر شهر کوچک، چندین پرستار و در هر بیمارستان، حداقل یک نفر بر اثر بیماری عروق کرونر قلب فوت کرده است.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بهمن ماه سال جاری گفت: از ابتدای شیوع بیماری تاج در کشور (9 اسفند) تاکنون 100 پرستار بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند. البته همزمان سازمان نظام پرستاری استان تهران از فوت ۱۱۰ پرستار و ابتلای ۹۰ هزار نفر به ویروس کرونا در کشور خبر داد. آمارها تا حدودی متفاوت است، اما مسلم است که از زمان شروع بحران و فروکش در ماه های پایانی سال گذشته حداقل 200 پرستار در سراسر کشور جان خود را از دست داده اند. این آمار بسیار کم است و بر اساس داده های رسانه های رسمی است.

مناسب سازی 5000 پرستار پس از فروکش بحران

مرگ حداقل 200 پرستار در طول تاج و عفونت حداقل 100000 درمانگر وحشتناک است، اما بدتر از آن، نشت دیگری پس از موج سنگین تاج و فروکش پیک های پی در پی آن به رسانه ها درز کرد. راه اندازی 5000 پرستار پس از پایان بحران.

در اواسط اردیبهشت امسال، رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: در ایام تاج، کارکنان تعداد زیادی پرستار را برای تمدید طرح، قرارداد موقت و شرکت استخدام کردند، اما با پس گرفتن تاج، تعدیل کردند. نیروهای استخدام شده طبق آماری که در هفته گذشته دریافت کردیم، حدود 5000 پرستار بیکار شده اند.

اکثر این پرستاران با قرارداد 89 روزه مشغول به کار بودند و در مدت زمان تاج و تخت، دانشگاه‌های علوم پزشکی قرارداد خود را تمدید کردند، اما اکنون 5000 نفر از این جانبازان با قرارداد موقت منعقد شده‌اند و این در حالی است که در حال حاضر استخدام 100 هزار پرستار در کشور وابسته است. از تایید مجوز سازمان امور اداری و استخدامی.

دو درصد برای هر ماه کار

تنها پاسخ سازمان استخدامی به مناسب سازی این پرستاران، حتی پس از گذراندن روزهای سخت در دوران تاج گذاری و هر روز در معرض خطر مرگ و میر، ارائه تعدادی «امتیازات ویژه» و در نتیجه عدم ضمانت تغییر است. کار کردن.

20 خردادماه، سخنگوی سازمان استخدامی کشور در رابطه با این امتیازات ویژه گفت: سازمان اداری و کار با قدردانی از زحمات کادر پزشکی در اقدامی مشترک با وزارت بهداشت و در اجرای ردیف 3 ب) از سی و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا در مورخه 1391/11/05 دستورالعملی به شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در خصوص نحوه تعیین و اعمال اولویت ها و امتیازات برای کارکنان قراردادی، کارگران، شرکت ها و خدمت گیرندگان پیشنهاد شد. در تقابل مستقیم با تاج آزمون استخدامی وزارت بهداشت شرکت کرد. بررسی و تایید شد.

سخنگوی سازمان اداری و کار کشور با بیان اینکه در این مصوبه به کلیه کادر پزشکی فعال در زمان شیوع ویروس کرونا و بر اساس بند بند امتیازی اعطا شد، گفت: 2009 تا پایان مطالعه اعلام شد. بیماری عروق کرونر قلب دو درصد از نمره کل را به ارزیابی افراد در مرحله استخدام کتبی وزارت بهداشت و سازمان های تابعه اضافه می کند. تحت قرارداد) گزارش و قابل استفاده خواهد بود. بنابراین هر قربانی زندگی معادل دو درصد است.

خراسان رضوی یکی از استان هایی است که بعد از اصلاح عروق کرونر بیشترین تعداد پرستار را دارد. به گفته رئیس سازمان نظام پرستاری مشهد، 550 پرستار مشهدی جابجا شدند.

اصلاح 550 پرستار فقط در مشهد

در شرایط کنونی، زندگی پرستاران سازگار پس از آن همه استرس دشوار است. خراسان رضوی یکی از استان هایی است که بعد از اصلاح عروق کرونر بیشترین تعداد پرستار را دارد. به گفته رئیس سازمان نظام پرستاری مشهد، 550 پرستار مشهدی جابجا شدند.

محسن گچپزان در این خصوص می گوید: ما همیشه با کمبود نیروی کار مواجه بوده ایم و هنوز هم کمبود داریم. شاخص جهانی نسبت بین پرستار و تخت از کشوری به کشور دیگر بسته به امکانات متفاوت است. این شاخص در کشورهای متوسط ​​2.5 تعریف شده است، اما در کشور ما این رقم 1.8 است، یعنی بیمارستانی با 100 تخت باید 180 پرستار داشته باشد. میانگین کشوری این نسبت حتی کمتر از یک در مشهد و حدود 0.9 است، یعنی 50 درصد کمبود نیروی کار داریم. در دوران سلطنت، این کمبود قدرت بیشتر آشکار شد و پرستاران و حتی کسانی که برنامه هایشان تکمیل شده بود فراخوانی شدند. با کسانی که پروژه آنها به صورت شرکتی تکمیل شده بود قرارداد بسته شد و با حدود 50 نفر به مدت 89 روز قرارداد بسته شد. اکنون که وزن تاج کاهش یافته است، این شرکا در حال تنظیم هستند. یعنی قراردادها و برنامه های افرادی که برنامه هایشان محقق شده است تمدید نمی شود.

یکی از این پرستاران مشهدی در این باره می گوید: ما که سازگار هستیم، حس طرد و طرد شدن داریم. زمانی که آنها به ما نیاز داشتند سر کار بودیم و همه چیز را فدا کردیم، اما حالا که دیگر کرونری نیستند و دیگر نیازی به ما ندارند، قرارداد ما را تمدید نمی کنند. سازمان استخدامی که باید مجوز استخدام 100 هزار پرستار را صادر کند، برای شرکت ها و پروژه های ما کاری انجام نمی دهد. همین الان گفته شد که ما هر ماه سختی کار را در آزمون دو درصد می دانیم و دو درصد پاداش همه کسانی است که برای ویروس کشنده کرونا جان خود را از دست می دهند، در حالی که انتظار می رود پرستاران کرونا بدون قید و شرط استخدام شوند.

هر ماه فعالیت مستقیم در بازه زمانی 1390/01/12 تا پایان بیماری عروق کرونر اعلام می شود و دو درصد از کل امتیازات به امتیازات کسب شده در آزمون استخدامی کتبی وزارت بهداشت و موسسات مرتبط اضافه می شود.

تاج برای بعضی ها نعمت بود

احسان سهرابی، دبیر مرکز هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان خراسان رضوی گفت: اصلاح پرستاران و کادر درمانی ناعادلانه است. کار اول پرستاران و دوم کارگران آرامستان حتی مرخصی استحقاقی را امتحان نکردند و ماه ها حسرت دوری از آغوش بچه ها و خانواده در چهره خسته شان نمایان بود.

وی می افزاید: تاج برای عده ای مایه خیر و برکت بود، کسانی که تا حد امکان از لوازم بهداشتی و اقلامی که به سلامت انسان وابسته بود سوء استفاده کردند و برای برخی دیگر برای کسانی که ثروت جان خود را به گور بردند (فرزندان، پدران و مادران). یا مواد مخرب و معیشت تاج را خریدند، مانند تعطیلی مشاغل کوچک، بازرگانان و غیره. اما امروز شاهد تعدیل نیروهای خط مقدم هستیم، پرستارانی که با دستان خود معجزه کردند و جان باختند تا ارزش وجدان را به ما یادآوری کنند.

به گفته سهرابی، اظهارات معاون منابع انسانی سازمان استخدامی که از خط قرمز عدالت کار صحبت کرده و مدعی شده که روند کار با عدالت مرتبط است، با معنای واقعی عدالت همخوانی ندارد. چرا پرستاری که در بحران دو ساله کرونا جان خود را از دست داده و توانایی کار و قدرت از خودگذشتگی خود را ثابت کرده است، برای اثبات خود باید دوباره امتحان بدهد؟ حتی آنهایی که امروزه شرکتی هستند امیدی به سازماندهی و مذاکره مستقیم ندارند.

بدون شک «خواهران تاج» احساس مسئولیت و از خودگذشتگی خود را در مقابل مرگ ثابت کردند. آنها نمی ترسند و شبانه روز از جان مردم محافظت می کنند، اما هنوز باید یک تست بدهند، آزمونی که در آن من با جان بازی می کنم هر ماه دو امتیاز می گیرد. این “وابستگی به عدالت” چیست وقتی که بسیاری از آنها چنین مزایایی را بدون زحمت و بدون شایستگی دریافت می کنند؟

دیدگاهتان را بنویسید