عدم دریافت کد ورود به واتس اپ در ایران احتمالا مربوط به «تنظیمات ساعت» گوشی شماست.

عدم دریافت کد ورود به واتس اپ در ایران احتمالا مربوط به «تنظیمات ساعت» گوشی شماست.

در روزهای اخیر برخی از کاربران ایرانی واتس اپ گزارش داده اند که پیامک کد ورود به واتس اپ را دریافت نمی کنند. این در حالی است که بررسی های دیجیاتو روی هر سه اپراتور نشان می دهد که کد مذکور به راحتی پذیرفته می شود. به نظر می رسد تغییر دستی ساعت در تلفن همراه و خرابی برخی فیلترشکن ها مانع از ارسال این کد شده است.

از روز چهارشنبه (16 آوریل) برخی از کاربران از دریافت پیامک کد ورود به واتس اپ شکایت کرده اند. بررسی های دیجیاتو در روزهای اخیر نشان می دهد که کد واتس اپ در هر سه اپراتور بدون مشکل برای کاربران ایرانی ارسال می شود. هیچ یک از اپراتورها در گفتگو با دیجیاتو ایجاد محدودیت در پیام های متنی WhatsApp را تایید نکردند.

بررسی‌های بیشتر توسط دیجیاتو نشان داد که این نقص احتمالاً به دلیل تغییر ساعت دستی توسط برخی از کاربران است. ظاهرا اکثر افرادی که با این مشکل مواجه شده اند ساعت گوشی خود را از تنظیم خودکار خاموش کرده اند تا بتوانند زمان صحیح را ببینند. در تستی که انجام دادیم در این حالت پیامک کد واتس اپ دریافت نمی شود.

اگر تنظیمات ساعت موبایل خود را به حالت خودکار برگردانید، احتمالا این مشکل برای شما حل خواهد شد. در حال حاضر اکثر کاربران گوشی شیائومی همچنان با مشکل نمایش ساعت نادرست مواجه هستند.

برخی معتقدند مشکل ذکر شده ناشی از استفاده از ابزارهای جعل IP است. واتس اپ از اواخر شهریور 1401 در ایران فیلتر شده است و برای دسترسی به آن باید از فیلترشکن یا ابزار تغییر آی پی استفاده کنید.

لازم به ذکر است که قبل از سال جدید، عدم تغییر ساعت رسمی در کشور این نگرانی را ایجاد کرد که مشکلات نرم افزاری انبوه ایجاد شود. با این حال، وزارت ارتباطات در پاسخ به سوالات دیجیاتو اعلام کرد که اقدامات لازم انجام شده است.

اما با گذشت اولین روزهای سال 1402، ساعت تلفن همراه تعداد قابل توجهی از ایرانیان تغییر کرد و یک ساعت جلوتر رفت. در همین راستا، رگولاتوری نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اکثر شرکت‌های سازنده گوشی، نسخه‌های به‌روز شده خود را منتشر کرده‌اند، اما برخی از تلفن‌های همراه که تنظیمات آن‌ها توسط سازنده به‌روزرسانی نشده است، با مشکل مواجه هستند:

بنابراین پیگیری های لازم با سایر شرکت های سازنده گوشی که به عدم تغییر ساعت تابستانی در ایران توجه لازم را نداشته اند برای رفع این مشکل در حال انجام است.

با وجود وعده رگولاتوری و گذشت 20 روز از سال جدید، این مشکل همچنان برای بسیاری از تلفن های همراه ایرانیان وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید