انصراف 29 داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان

جواد شفیع ثابت، سخنگوی ستاد انتخابات در گیلانوی امروز با اعلام این خبر اظهار داشت: 2 نفر از حوزه انتخابیه آستارا، 1 نفر از آستانه اشرفیه، 2 نفر از بندر انزلی، 6 نفر از حوزه انتخابیه رشت و همام، 3 نفر از حوزه انتخابیه رودسر و املش، 4 نفر از حوزه های انتخابیه اردوست. ، رضوانشهر و ماسال، 2 نفر از فومن و شفت، 8 نفر از لاهیجان و سیاهکل و یک نفر از حوزه انتخابیه لنگرود انصراف دادند.

رئیس کمیته سیاسی ستاد انتخابات گیلان افزود: نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی شانزدهم ماه جاری از سوی کمیته مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان اعلام می شود. وزارت کشور و ستاد انتخابات مناطق در کشور.

وی خاطرنشان کرد: نتایج به دست آمده توسط مدیران کانون ها به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

استان گیلان چهار نماینده در مجلس خبرگان رهبری و 13 کرسی در شورای اسلامی دارد. ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی 20 اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

همچنین 17 کاندیدای نمایندگی در ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه گیلان ثبت نام کردند که از این تعداد 12 نفر سابقه کاندیداتوری در مجلس خبرگان رهبری را دارند و سه نفر از نامزدهای این دوره نیز نمایندگان فعلی هستند.

45 هزار نفر از عوامل اجرایی و نظارتی در برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی در 20 اسفندماه سال جاری شرکت می کنند.