اولین جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی

ساعت: 13:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۶
کد خبر: 1800979

به ریاست رئیس جمهور جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی تشکیل شد و در آن مهم ترین برنامه ها و اقدامات لازم برای تقویت این صندوق به تصویب رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اولین جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی امروز به ریاست آیت الله سیدابراهیم رئیسی تشکیل شد که در آن پیشنهاد استفاده از منابع ریالی صندوق برای اعطای تسهیلات به ریال تصویب شد.

بر اساس این مصوبه هیئت مدیره صندوق توسعه ملی به منظور افزایش پوشش وجوه ریالی و منابع اهرمی حق استفاده از قراردادهای سپرده ریالی صندوق به نسبت یک سهم از صندوق و حداقل دو برابر را دارد. به همان اندازه سهم بانک عامل از منابع داخلی آن

تقویت اقدامات صندوق وصول مطالبات معوق دیگر مصوبه ای بود که بر اساس آن هیات مدیره صندوق توسعه ملی حق تسریع در وصول مطالبات معوق از صندوق، تملک دارایی ها و سهام بانک ها و وام گیرندگان مربوط را دارد. شرکت در پروژه های با بازده بالا

با توجه به مصوبه «شرط انطباق با سند توسعه ملی در هنگام تصویب طرح‌ها» مقرر شد کلیه بانک‌های مشارکت‌کننده در قرارداد با بانک ملی قبل از ارائه تسهیلات از انطباق طرح یا پروژه با سند آمایش سرزمین اطمینان حاصل کنند. از صندوق توسعه ملی نباید آزادسازی تسهیلات را به تاخیر بیندازد.

بر اساس مصوبه دیگری از سوی هیات مدیره صندوق توسعه ملی، در صورت تسویه کامل مطالبات معوق صندوق از گیرنده، تا سقف مابه التفاوت پرداختی بدهی به تأخیر بخشیده می شود. مبلغ بدهی و نرخ بهره قراردادها.

مدیریت حساب های صندوق توسعه ملی نزد بانک مرکزی از دیگر پیشنهاداتی بود که در این جلسه به تصویب رسید و بر این اساس مقرر شد منابع ارزی صندوق توسعه ملی به بانک مرکزی مدیریت و تخصیص داده شود. سهم صندوق توسعه ملی به نسبت سهم این صندوق از کل منابع ارزی بانک مذکور.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید