ایروانی استوارنامه خود را تقدیم گوترش کرد


ساعت: 11:57
تاریخ انتشار: 1401/06/17
کد خبر: 1896012

سعید ایروانی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در دفتر خود با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و استوارنامه خود را تقدیم دبیرکل کرد و رسما کار خود را آغاز کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد عصر چهارشنبه 25 شهریور به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در دفتر خود دیدار و استوارنامه خود را تقدیم دبیرکل و دبیر کل سازمان ملل کرد. رسما کار خود را آغاز کرد.

سعید ایروانی در این دیدار بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای ادامه تعامل سازنده و همکاری نزدیک با سازمان ملل به ویژه در راستای تقویت چندجانبه گرایی و مقابله با یکجانبه گرایی و حل بحران های منطقه ای تاکید کرد.

وی با تاکید بر جایگاه و ظرفیت جمهوری اسلامی ایران و همچنین اولویت های سیاست خارجی کشورمان در توسعه همکاری ها با کشورهای حوزه خلیج فارس، بر ایجاد امنیت منطقه ای با مشارکت سازنده کشورها تاکید کرد. منطقه

ایروانی همچنین به نقش و جایگاه دبیرکل اشاره کرد و خواستار نقش وی در کمک به ایجاد صلح و امنیت منطقه شد.

نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد در پایان دعوت کشورمان از دبیرکل برای سفر به ایران را تجدید کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به جایگاه و نقش جمهوری اسلامی ایران برای صلح و ثبات در منطقه، از همکاری و تعامل سازنده جمهوری اسلامی ایران با سازمان ملل به ویژه در تقویت چندجانبه گرایی قدردانی کرد و تاکید کرد: ادامه این همکاری

گوترش با پذیرش دعوت برای سفر به ایران، آمادگی خود را برای ایفای نقش در ارتقای صلح و امنیت منطقه ای در خلیج فارس اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید