این ستاره استقلال برای پرسپولیس خوب است; حیف شد

این ستاره استقلال برای پرسپولیس خوب است;  حیف شد

شیرزد تامیروف در نهایت از پرسپولیس جدا شد و در حالی از این تیم جدا شد که با انتقادات زیادی مواجه شد. یکی از این منتقدان جمشید شاه محمدی بود.

مهاجم اسبق پرسپولیس و تیم ملی در پی جدایی شیرزد تمیروف می گوید: حالا که این بازیکن رفته واقعا باید بپرسیم که چرا مهاجمی با این کیفیت برای پرسپولیس خریداری شد؟ او بازیکن چندان معروفی در ازبکستان نیست و کیفیت بسیار پایینی داشت یا حداقل برای پرسپولیس مفید نبود.

وی ادامه می دهد: بارها گفته ام حداقل 500 فوتبالیست جوان و مستعدتر از شیرزد تمیرف در فوتبال تهران داریم که چون خارجی نیستند دیده نمی شوند. تامیروف یک نیم فصل فرصت داشت تا خودش را ثابت کند و تنها یک گل به عنوان مهاجم فیکس پرسپولیس به ثمر رساند. یک روز به شوخی گفتم اگر در خط مقدم پرسپولیس بازی کنم در 55 سالگی گل های بیشتری می زنم و آنها خیلی خندیدند. این در حالی بود که حرف های من جدی بود و شما هم می دانید که هر که مهاجم فیکس پرسپولیس باشد موقعیت های زیادی برای گلزنی به دست می آورد. اگر 18 قدم از حریفان دور بزند بیش از یک گل می زند.

شاه محمدی خاطرنشان می کند: خدا را شکر که به هر حال رفتی. اگرچه شنیدم او 50000 دلار گرفته تا با رفتن موافقت کند و این مبلغ ارزشش را ندارد. شاید او در تیم بعدی خود موفق شود و شنیدم مهدی تارتار او را می خواهد.

مهاجم سابق پرسپولیس درباره رد خرید شیخ دیاباته می گوید: شیخ دیابات با تمیرف کاملا متفاوت بود. مستر گل مهاجم سابق استقلال در لیگ برتر حضور دارد و مورد نظر پرسپولیس است. شاید برخی بگویند او کمتر می دود، اما تامیروف به اندازه دو بازیکن می دود. چه فایده ای دارد؟ مهاجم باید چارچوب دروازه را هم بشناسد و بتواند دو گل بزند. دویدن بدون هدف ملاک نیست و شما می توانید یک دونده نیمه استقامتی یا استقامتی بخرید و به او اجازه بدید، اما این به تیم کمکی نمی کند. شیخ دیابه در فوتبال ایران ثابت کرده که گلزنی را بلد است. در مجموع مایه شرمساری بود که حضور او در پرسپولیس لغو شد.

وی در خصوص سابقه استقلالی شیخ دیابات و مشکلاتی که ممکن است برای این بازیکن پیش بیاید و شاید حضور او در پرسپولیس را تحت تاثیر قرار داده است، اظهار می کند: اصلا این را قبول ندارم. از خود شیخ دیابات هم خواندم که می گفت بازیکن حرفه ای است و می تواند برود هر کجا که بخواهد بازی کند. شیخ دیابته را چند سال پیش در استقلال و یک برنامه تلویزیونی دیدم. او بسیار مودب و حرفه ای است و قول می دهم اگر خیلی زود می آمد زودتر از آنچه فکر می کنید در پرسپولیس مستقر می شد اما نشد!

شاه محمدی با یادآوری دو تساوی متوالی پرسپولیس در شروع لیگ برتر گفت: هنوز برای انتقاد زود است. طبیعتا اگر لیگ با پیروزی پرسپولیس شروع می شد بهتر بود. اکنون در دو بازی اخیر 4 امتیاز از دست داده ایم و باید در بازی پیش رو مقابل آلومینیوم اراک پیروز شویم. البته تیم حریف در اراک خطرناک است و این را در گذشته ثابت کرده است. بچه های پرسپولیس باید با توجه کامل وارد این بازی شوند و حداکثر امتیاز را کسب کنند. آلومینیوم اراک را اصلا نباید دست کم گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید