بارش پراکنده در تهران و ادامه کیفیت هوای قابل قبول

ساعت: 10:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۱
کد خبر: 1783565

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه امروز جمعه ۲۲ آبان ماه کیفیت هوا در اکثر مناطق تهران در وضعیت قابل قبولی قرار می گیرد، گفت: وزش باد موثر تا صبح روز شنبه ۲۲ آبان ادامه خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس پیش بینی های انجام شده از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در صبح روز جمعه 22 آبان ماه، به دلیل بارش شدید باران و وزش باد شدید در ساعات گذشته و همچنین کاهش تردد خودروها در ایام تعطیلات، کیفیت هوا در اکثر مناطق کاهش می یابد. قابل قبول

ناپایداری جوی همراه با وزش باد موثر در طول روز ادامه خواهد داشت که پراکندگی آلاینده ها را تسهیل می کند. تداوم این شرایط هواشناسی تا پایان روز جمعه منجر به برقراری وضعیت قابل قبولی در اکثر مناطق خواهد شد.

همچنین وزش باد موثر تا بامداد روز شنبه 22 آبان ماه ادامه خواهد داشت و از تجمع آلاینده ها جلوگیری می کند، هرچند همزمان با افزایش ترافیک صبحگاهی در اولین روز هفته، افزایش غلظت ذرات و بدتر شدن هوا کیفیت در برخی مناطق شلوغ غیرمنتظره نخواهد بود.

با کاهش سرعت باد در طول روز به تدریج انتشار آلاینده ها محدود می شود. در صورت حفظ این شرایط هواشناسی تا ساعات پایانی روز شنبه و ترافیک عصر، تجمع آلاینده ها به ویژه ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی نقاط پرتردد پیش بینی می شود.

آلاینده شاخص هوانوردی پایتخت طی 24 ساعت گذشته «ذرات معلق زیر 2.5 میکرون» با میانگین 92 بوده و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبولی قرار دارد. آلاینده های شاخص در حال حاضر “ذرات گرد و غبار کمتر از 2.5 میکرون” با میانگین 58 و کیفیت هوا قابل قبول هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید