بازگشایی مدارس به ویروس کرونا دامن نمی‌زند


ساعت: 13:56
تاریخ ارسال: 1301/06/13
کد خبر: 1894739

معاون ستاد مبارزه با کرونا در استان تهران بازگشایی مدارس را یکی از الزامات دولت عنوان کرد و گفت: در صورت تکمیل چرخه واکسیناسیون کرونا و واکسن آنفولانزا، بازگشایی مدارس عاملی برای ایجاد مشکل نخواهد بود. ظهور موج جدید کرونا


به گزارش خبرنگار شبکه اجتماعی راه دانا؛ خبرهای خوش چند روز اخیر ثابت می کند که خوشبختانه هفتمین پیک کرونا نتوانست آنطور که انتظار می رفت در جامعه جا بیفتد و آمار فوتی ها و ابتلای هموطنان به روزهای اوج پیک ششم بازگشت. روزگاری که روزانه نزدیک به 700 نفر بر اثر این بیماری مهلک جان خود را از دست می دادند و هزاران نفر از دردهای عجیب این بیماری نوظهور رنج می بردند.

این در حالی است که کلان شهر تهران همواره مورد توجه جامعه آماری به عنوان شاخصی برای ارزیابی میزان پیشرفت این بیماری بوده است که به گفته پزشکان و کارشناسان قاطبه و همچنین با استناد به آمار کرونای منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، هر روزی که تعداد مبتلایان به کرونا کاهش چشمگیری داشته است. . در همین راستا نادر توکلی معاون درمان ستاد مدیریت بیماری‌های کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به کاهش تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در پایتخت، گفت: تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی تهران روزانه با شکایت از مشکلات تنفسی در مجموع حدود 3 هزار نفر هستند که از این میان حدود 5 درصد نیاز به بستری داشتند. این در حالی است که در روزهای اخیر تعداد جان باختگان بر اثر کرونا تک رقمی شده است.

توکلی همچنین روند ابتلا به کرونا را تا پایان شهریور 1401 ارزیابی کرد و گفت: وی ادامه داد: قطعاً اگر به همین منوال ادامه دهیم، انشاءالله تا اوایل مهرماه موج هفتم بیماری سرانجام فروکش خواهد کرد.

اما سوالی که افکار عمومی به ویژه اولیای دانش آموزان را برانگیخته است این است که آیا بر اساس پیش بینی هایی مانند اظهارات معاون درمان کرونا استان تهران، آیا ممکن است آغاز سال تحصیلی منجر به سالی جدید شود. موج مثلا یا سرشماری جدید آیا تعداد بیماران افزایش می یابد؟

افتتاح مدارس یکی از مهمترین الزامات دولت است

نادر توکلی، معاون درمان مرکز کنترل بیماری‌های کروناویروس تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا; وی با بیان اینکه بازگشایی مدارس یکی از مهم ترین الزامات دولت بوده و این امر در هر شرایطی باید به موقع اتفاق بیفتد، گفت: آیا در سال گذشته که آمار واکسیناسیون مدارس همه نبود مشکلی ایجاد نکرد آیا به حدی رسیده است. سطح قابل قبولی دوباره؟” یا دانش آموزی به ویروس کرونا مبتلا شده است؟ خوشبختانه امسال شرایط بسیار بهتری داریم و اگر دانش آموزان، خانواده ها و اولیای مدرسه به پیشگیری توجه لازم را داشته باشند جای نگرانی وجود نخواهد داشت.”

لزوم رعایت پروتکل ها

وی در ادامه به بحث پیشگیری و رعایت الزامات بهداشتی در حین حضور در کلاس های درس اشاره کرد و یادآور شد: مدارس باید احتیاط های لازم و پروتکل های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد کل برای مقابله با کرونا را رعایت کنند البته رعایت پروتکل ها الزامی است. محدود به مدارس نیست، بلکه مراکز آموزش عالی و همه دانشگاه‌ها باید سال جدید را با پیروی از پروتکل‌های بهداشتی و الزاماتی که برای مقابله با عفونت طراحی شده‌اند آغاز کنند.

وی افزود: یکی از مهمترین نکات این است که در هر مرحله از بازگشایی و آموزش حضوری، اولیای مدرسه باید هوشیار بوده و دانش آموزان مشکوک به علائم کرونا را زیر نظر داشته و از حضور آنها در مدارس تا خدا پو این بیماری جلوگیری کنند. در کلاس و مدرسه پخش نمی شود. کافی است کمی هوشیار باشیم تا این اتفاق نیفتد».


7f77d674 56b6 40b1 896a 81813e9f5766 خبر خاکستری

تزریق واکسن آنفولانزا

معاون درمان ستاد پیشگیری از کرونا استان تهران ادامه داد: نکته دیگر این است که خانواده ها تزریق واکسن آنفولانزا را در نیمه دوم شهریور و در هفته های اول و دوم مهرماه فراموش نکنند. اگر این واکسن تزریق شود، وضعیت بسیار بهتر خواهد شد. در این صورت، ما نباید نگران بازگشایی مدارس باشیم.»

تکمیل چرخه واکسیناسیون کرونا دانش آموزان

وی در پاسخ به این سوال که چه توصیه‌ای در مورد واکسیناسیون دانش‌آموزان در برابر کرونا دارد، گفت: قطعاً توصیه می‌شود تا زمانی که کووید-۱۹ ریشه‌کن شود، واکسیناسیون و دوزهای تقویت‌کننده کرونا انجام شود. با این حال، توصیه می کنیم هر دانش آموزی که بیش از 4 تا 6 ماه از آخرین دوز واکسن می گذرد، دوز تقویت کننده را دریافت کند.

توکلی در پایان تصریح کرد: در مراکز واکسیناسیون تمامی الزامات از جمله سن واکسیناسیون و شمارش فاصله دو واکسیناسیون در نظر گرفته شده و پرستاران و کارکنانی که در مراکز واکسیناسیون هستند این نکات را رعایت می کنند. با در نظر گرفتن همه این موارد، والدین نیز باید تمامی سوابق بیماری‌ها و موارد آلرژی فرزندان خود را به متولیان مراکز واکسیناسیون منتقل کنند و در صورت نیاز و یا در صورت وجود شیدایی در ذهن‌شان با پزشک در این مراکز مشورت کنند.


بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید