بازگشت قیمت دلار به کانال 26 هزار تنی

بازگشت قیمت دلار به کانال 26 هزار تنی

روز جدید : اوضاع سیاسی ایران این روزها پیچیده تر می شود. جنگ در اوکراین و تأثیر آن بر شورای امنیت سازمان ملل و مذاکرات احیای گروگان روسیه، اظهارات بحث برانگیز درباره آینده برجام و پایان آن شرایطی بود که بازار ارز را در مسیر صعودی قرار داد. چند روز گذشته حمله موشکی به مقر موساد در عراق اکنون به این معادله اضافه شده است.

بازار ارز در معاملات امروز پس از شنیده شدن اخبار ضد و نقیض از مذاکرات، باز هم رشد کرد و دلار آزاد به کانال 26 هزار تنی بازگشت.

به این ترتیب در این ساعت از معاملات، دلار آزاد با قیمت 26 هزار و 220 تن معامله می شود. این در حالی است که دلار آزاد روز گذشته در معاملات اخیر 25 میلیون و 980 هزار تن معامله شد.

همچنین کانون صرافی ها قیمت دلار را ۲۴ هزار و ۵۱۴ جلد برای خرید و ۲۴ هزار و ۸۲۴ جلد برای فروش اعلام کرد. دلار دیروز برای خرید ۲۴ هزار و ۳۵۹ و در صرافی ها ۲۴ هزار و ۶۵۱ جلد قیمت گذاری شد.

یورو 26933 جلد برای خرید و 27264 جلد برای فروش در صرافی های رسمی ارزش گذاری شده است. روز شنبه یورو در صرافی های رسمی با خرید 27125 حجم برای فروش، با قیمت 26793 حجم معامله شد.

در بورس ملی، دلار با حدود 200 تن کاهش، 24 هزار و 747 تن برای فروش و 24 هزار و 501 تن برای فروش قیمت داشت. صرافی ملی دیروز دلار را ۲۴ هزار و ۵۵۷ جلد برای فروش و ۲۴ هزار و ۳۳۳ حجم برای خرید تعیین کرد.

یورو نیز در این بورس با قیمت 27 هزار و 180 جلد برای فروش و 26 هزار و 190 جلد برای خرید معامله می شود. روز شنبه یورو در این صرافی با قیمت 26 هزار و 873 جلد برای فروش و 26 هزار و 606 جلد برای خرید به نمایش درآمد.

مذاکرات هنوز متوقف شده و زمان دقیق توافق مشخص نیست. از سوی دیگر حمله موشکی شب گذشته به اربیل التهاب بین المللی داشت و بازار ارز نیز از این قاعده مستثنی نیست. این دو عامل در افزایش جزئی که امروز بازار ارز با آن مواجه است موثر است و باید دید در صورت ادامه معاملات روزانه بازار به کجا خواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید