با تشکر فراوان از فرهاد مجیدی

با تشکر فراوان از فرهاد مجیدی

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی تابستان امسال اعلام کرد که استقلال با 5 نماینده بیشترین شانس را برای دیدار مقابل سوریه و عراق در ابتدای اولین بازی مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر دارد. از پرسپولیس که برنده شد. لیگ برتر بیستم

مهدی گائدی، جعفر سلمانی، سیاوس یزدانی، عارف آقاسی و زبیر نیک نفس پنج استقلالی بودند که به لیست تیم ملی دعوت شدند اما در اردوهای بعدی این تعداد به یک نفر یعنی سیاوس یزدانی کاهش یافت. مدافعی که البته در تمام این مدت کاری جز نیمکت نشینی ندارد و بازیکنانی مثل کنعانی زادگان و خلیل زاده او را رها می کنند.

اما استقلال در این بین چه تغییری در جایگاه خود در لیگ برتر ایجاد کرده است؟ شاگردان فرهاد مجیدی با جداسازی 5 ستاره این تیم در تابستان و یک مدافع دیگر که اخیرا در فصل نقل و انتقالات تابستانی از این تیم جدا شده بود، 9 بازیکن داخلی و 2 بازیکن خارجی را به ترکیب خود اضافه کردند که برخی از آنها لژیونر بودند. . تغییرات گسترده ای که برخی آن را غیرعادی می خواندند زیرا استقلال به اندازه یک تیم 11 نفره بازیکن جذب می کرد و بسیاری از کارشناسان احساس می کردند استقلال نمی تواند به نتایج دلخواه برسد. اما استقلال دور جدید مسابقات لیگ برتر را با پشت سر گذاشتن موفق تیم های فن، ذوب آهن و تراکتورسازی و کسب سه برد متوالی آغاز کرد و در چهارمین دیدار مقابل فجر در جاده به تساوی یک بر یک با 10 امتیاز در بی رسید. در بالای جدول و به تعطیلات بروید.

استقلال و تیم ملی فوتبال ایران در حال حاضر در صدر جدول هستند اما استقلال کمترین سهمیه را در تیم ملی دارد! با این حال نمی توان برتری استقلال در پایان هفته چهارم را یک برتری قاطع در جدول لیگ برتر دانست. شاید اگر استقلال بتواند این برتری را تا پایان نیمه ادامه دهد، برایش اهمیت بیشتری پیدا کند.

صادق ورمزیار کاپیتان سابق استقلال از اینکه صدر جدول لیگ برتر سهم کمی در لیست تیم ملی دارد می گوید.

پیشکسوت استقلال در پاسخ به این سوال که آیا استقلال باید سهم بیشتری در تیم ملی داشته باشد، گفت: خدا را شکر که استقلال سهم کمی در تیم ملی دارد چرا که با تمام نقل و انتقالات و حضور بازیکنان جدید، اگر اینطور بود در دوران استقلال در اردوی تیم ملی 4-5 بازیکن خود را از دست می داد و بعد هماهنگی بین اعضایش سخت تر می شد. امیدوارم این سهمیه کم باقی بماند تا استقلال جدید و قدیم به هماهنگی بیشتری برسند. در واقع اسکوچیچ با مجیدی مهربان بود زیرا هماهنگی بیشتر باعث افزایش ضریب موفقیت استقلال می شد.

صادق ورمسیار درباره دیدگاه اسکوچیچ برای استقلال گفت: زمانی که استقلال بتواند در لیگ برتر گلزنی کند و همچنان قهرمان شود، اسکوچیچ مجبور می شود از تیم برتر و قهرمان دعوت کند. البته ادامه این لیدرها می تواند منجر به قهرمانی نیم فصل شود و در اکثر مسابقات شاهد بوده ایم که در 70 تا 80 درصد موارد تیم قهرمان نیم فصل در پایان فصل قهرمان می شود. به این ترتیب خود استقلال می تواند اسکوچیچ را مجبور کند تا بازیکنانش را به تیم ملی دعوت کند. مرحله بعدی مسابقات برای تیم ملی در بهمن ماه برگزار می شود و فکر می کنم اگر نیم فصل اول تا آن زمان تمام شود، خواهیم دید که به احتمال زیاد شرایط متفاوت از امروز خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید