با سرمربی جدید استقلال آشنا شوید

البته در این بین استقلالی ها خوان رومن لوپز سرمربی سابق رئال مادرید را نیز برای مذاکره با او به تهران آوردند اما همه می دانستند که این مانور یک «تظاهرات» است. این موضوع به صورت رسمی اعلام شد و باشگاه استقلال اعلام کرد با وجود چند روز حضور این سرمربی در تهران، هنوز با او به توافق نرسیده است. خیلی واضح بود. همانطور که قبلا گفته شد، هدف وزارت ورزش به عنوان متولی این باشگاه، انتخاب سرمربی ایرانی است. موضوعی که حتی زمانی که لوپز اسپانیایی در حال مذاکره با باشگاه استقلال تهران بود، وزیر ورزش بر آن تاکید کرد و گفت تا جایی که من می دانم باید سرمربی بعدی این تیم ایرانی باشد.

حالا با توجه به ایده «ایرانی کردن» نیمکت تیم‌های سرشناس ایرانی، مدیریت این تیم باید پس از یک فصل دوباره به یک مربی ایرانی سپرده شود. به گزارش این باشگاه، سرمربی استقلال بعدازظهر امروز معرفی می شود. در این میان چندین مربی به عنوان گزینه های احتمالی مطرح شده اند و به نظر می رسد که یک مربی به علاوه مربی دیگر از بقیه خوش شانس تر باشد. جواد نکونام و محمد ربیعی.

نکونام کاپیتان سابق باشگاه استقلال است که آخرین سرپرست باشگاه فولاد بود و در جریان لیگ قهرمانان آسیا به طرز عجیبی از آن تیم جدا شد. گزینه دیگر محمد ربیعی جوان است. او در باشگاه مس رفسنجان قابلیت های خود را نشان داد و به یکی از گزینه های استقلال تبدیل شد. شایان ذکر است مسئولان استقلال با این دو مربی مذاکره کردند و از آنها برنامه گرفتند. با وجود مطرح شدن نام محمد ربیعی، روی کاغذ به نظر می رسد شانس جواد نکونام برای هدایت استقلال بیشتر از بقیه باشد. او سال گذشته پس از جدایی فرهاد مجیدی از استقلال نیز کاندیدای اول نیمکت نشینی آبی های تهران بود اما بعدا اعلام کرد که می خواهد به همکاری خود با فولاد ادامه دهد.

در مقایسه با محمد ربیعی، تجربه مربیگری جواد نکونام پربارتر است. او سوپر بول و جام حذفی را در کارنامه افتخارات خود دارد. از آن زمان پیش از این در استقلال بوده و با محیط این باشگاه آشنایی نسبی دارد. برگ برنده دیگری که شانس او ​​را افزایش می دهد حمایت هواداران است. در روزهای اخیر تعداد زیادی از هواداران استقلال خواستار سرمربیگری زودتر نکونام شده اند تا این باشگاه فرصت کافی برای آماده سازی تیم برای فصل جدید و البته نقل و انتقالات پیش رو داشته باشد.

نکونام نیز مانند ربیعی منتقدانی دارد. برخی او را به گانگستر بودن متهم کردند و برخی دیگر با توجه به نحوه ترک باشگاه فولاد، او را مربی غیرقابل اعتمادی توصیف کردند. با وجود این اتفاقات، نه جواد نکونام و نه محمد ربیعی و هیچ کدام درباره شایعاتی که این روزها پیرامونشان شکل گرفته است، اظهار نظری نکرده اند، بنابراین همه چیز در سکوت، پنهانی و احتمالاً آرامش ادامه خواهد داشت. با این حال قرار است آن موضوع امروز به پایان برسد تا پس از هفته ها گمانه زنی، سرمربی جدید استقلال مشخص شود. روی کاغذ همانطور که گفته شد شانس جواد نکونام بیشتر است و حتی شنیده می شود دستیارانش را به باشگاه معرفی کرده است. فقط باید تا امشب شنبه صبر کنیم تا صحت این شایعات را دریابیم.

دیدگاهتان را بنویسید