با وجود تمدید آتش بس، در حملات نیروهای ائتلاف 31 یمنی کشته و 356 تن دیگر زخمی شدند.


ساعت: 05:53
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882167

وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن شامگاه یکشنبه اعلام کرد که از زمان آغاز آتش بس پیشنهادی سازمان ملل، تعقیب قربانیان نقض آتش بس در یمن به 31 کشته و 356 زخمی رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این وزارتخانه گزارش داد که تنها در نتیجه حمله توپخانه ای ائتلاف متجاوز سعودی به صعده، 31 غیرنظامی کشته و 261 غیرنظامی زخمی شدند.

ائتلاف متجاوز سعودی شامگاه یکشنبه بار دیگر آتش بس در یمن را نقض و به شهر مرزی شاده در غرب استان صعده حمله کرد.

یک منبع امنیتی به آژانس سابانت گفت که وضعیت جسمی اکثر مجروحان وخیم است و آنها به بیمارستان رازه در غرب صعده (شمال یمن) منتقل شدند.

این حملات ائتلاف متجاوز در حالی صورت می گیرد که هانس گروندبرگ، نماینده سازمان ملل در امور یمن، آتش بس در یمن را برای دو ماه دیگر در 12 ژوئن تمدید کرد.

به پیشنهاد سازمان ملل، آتش بس دو ماهه در یمن از دوم آوریل (13 آوریل) برقرار شد که مهمترین آن ورود 18 کشتی حامل سوخت به بنادر حدیده و امکان دو پرواز رفت و برگشت هفتگی از صنعا بود. یک فرودگاه

با پایان یافتن این آتش بس که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شد، مذاکرات برای تمدید آن در سازمان ملل آغاز شد و در نهایت نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در 12 ژوئن اعلام کرد که برای این دو توافق صورت گرفته است. تمدید ماه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید