بخش های ملی و بین المللی جشنواره فیلم فجر دوباره گرد هم می آیند

ساعت: 13:38
تاریخ انتشار: 14/04/08
کد خبر: 1779194

با تصمیم رئیس سازمان سینمایی از سال آینده (1401) جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر با هم برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی و سمعی و بصری، جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر پس از پنج دوره جداگانه از سال آینده (1401) به صورت یکسان برگزار می شود.

محمد هزائی معاون فرهنگی وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی با اعلام این خبر گفت: اقشار مختلف مردم، کارگردانان و مهمانان خارجی را تامین می کند.

وی ادامه داد: همه ساله در سالگرد انقلاب و در پوشش جشن های مختلف آن شاهد حضور مهمانان، شخصیت های فرهنگی و سیاسی و حضور چشمگیر رسانه های خارجی در کشور هستیم. بدیهی است که جشنواره جهانی فیلم فجر با برنامه ریزی دقیق و متمرکز می تواند از این مزایا و فرصت ها استفاده کند.

خزاعی تصریح کرد: سینمای نوین ایران، یعنی. سینمای پس از انقلاب با همه فراز و نشیب هایش مهمترین نقش را در پیشرفت دیپلماسی عمومی در جمهوری اسلامی ایفا کرد. گستاخی رسانه ها علیه کشور است و قطعا این مزیت مهم باید با رفع نواقص قبلی مورد توجه قرار گیرد و تقویت شود و از این نظر ادغام بخش ملی و بین المللی جشنواره نیز حائز اهمیت است.

به گفته وی، برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر در سال های اخیر با رهبری و تلاش دلسوزانه خانم ها علیرضا رضاداد، سیدرضا میرکریمی و محمدمهدی عسگرپور فضایی را برای گسترش روابط بین المللی سینما فراهم کرده است که جای تقدیر و تشکر دارد. .

معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی با اشاره به تاثیرات جشنواره جهانی فجر گفت: بی شک از مزیت های نسبی ایجاد شده و تجربه ارزشمند همکاران خوبمان در این رویداد استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: سازمان سینمایی پس از بررسی کارگروه پژوهش و ارزشیابی جشنواره و الزامات صنوف و مدیران سینمایی کشور در سال های اخیر به این نتیجه رسیده است که دو جشنواره ملی و بین المللی فجر تحت عنوان ادغام شده اند. جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار می شود.

محمد هزائی افزود: با کمک همه خانواده های سینمایی و با تعامل گسترده در عرصه ملی و بین المللی جشنواره های باشکوه و خاطره انگیزی مانند سال های دور را برای شکوفایی سینما و جامعه تدارک خواهیم دید.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به موضوعاتی همچون «خانواده، اخلاق، امید» در عصر جدید سینما، ابراز امیدواری کرد: تقویت حضور در بازارهای منطقه و جهان و … با تدوین سیاست های کلیدی و راهبردی مبتنی بر سیاست گذاری درباره اعلام گام دوم انقلاب.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید