برتری کامل مهدی طارمی بر گزینه جوان آرسنال

برتری کامل مهدی طارمی بر گزینه جوان آرسنال

بر اساس گزارشی که در برخی رسانه های انگلیسی و همچنین رسانه های پرتغالی منتشر شده، آرسنال به لیست تیم های علاقه مند به مهدی طارمی، ستاره تیم ملی ایران اضافه شده است. آرسنال که می‌خواهد مدعی جدی قهرمانی در لیگ برتر انگلیس در فصل آینده باشد، قصد دارد یک تیم پر ستاره داشته باشد و برای هر پست حداقل به دو بازیکن درجه یک نیاز دارد.

میکل آرتتا، مدیر آرسنال و ادو، مدیر فوتبال آرسنال، تا اینجای کار در فصل نقل و انتقالات عالی بوده اند. با به خدمت گرفتن کای هاورتز از چلسی، دکلان رایس از وستهم و اورین تیمبر از آژاکس، آنها به خوبی تیم را در سراسر صفحه تقویت کردند، اگرچه این پایان کار توپچی ها در پنجره نقل و انتقالات نیست.

اگرچه تیم شمال لندن در فصل گذشته بالاتر از حد انتظار عمل کرد و برای مدت طولانی در صدر جدول قرار گرفت، اما در نهایت از قهرمانی در لیگ کوتاه آمد و اکنون به دنبال کاهش فاصله با منچسترسیتی با جذب چند ستاره دیگر برای ساخت تیمی با کیفیت است. من بیشتر از فصل گذشته دارم

وبسایت فوتبال انگلیسی Fancast احتمال انتقال طارمی به آرسنال را ارزیابی کرده و او را با دیگر گزینه های این تیم مقایسه کرده است.

آیا او به آرسنال خواهد رفت؟
طبق مقاله رسانه پرتغالی اوجوگو که در سایت فوتبال لندن نیز بازنشر شده، آرسنال به خرید مهدی طارمی مهاجم پورتو علاقه مند است که می تواند خریدی ارزشمند برای آرسنال تلقی شود و قدرت این تیم را افزایش دهد.

این مهاجم 30 ساله در تابستان امسال مورد توجه منچستریونایتد و آث میلان قرار گرفته و به گفته رسانه های پرتغالی قیمت او کمتر از 20 میلیون یورو نیست. اوجوگو مدعی است توپچی های لندن طارمی را که در آخرین سال قراردادش با پورتو به سر می برد، زیر نظر دارند.

کیفیت طارمی
آنتونیو مانگو، کارشناس استعدادیابی فوتبال اروپا، مهدی طارمی را باهوش خواند. این بازیکن یکی از ارکان اصلی تیم پورتو است و از بدو ورودش همواره جزو سه بازیکن برتر لیگ پرتغال بوده است.

این مهاجم ایرانی در 33 بازی لیگ پرتغال 29 گل به ثمر رسانده که 22 گل و 7 پاس گل به ثبت رسانده است. با توجه به عملکردی که او در سال های اخیر از خود نشان داده، جای تعجب نیست که مورد توجه تیم های لیگ برتر انگلیس قرار گرفته باشد. در واقع، آمار طارمی با سوپراستاری مانند هری کین قابل مقایسه است. مهاجم تاتنهام در دو فصل اخیر 59 گل به ثمر رسانده و طارمی نیز موفق شده 57 گل به پورتو بزند.

برای آرسنال، مهاجمی با توانایی گلزنی این ستاره بوچر، فرصت ویژه ای برای آرتتا در تاکتیک های هجومی فراهم می کند و می تواند به قدرت تیم در راه قهرمانی کمک کند. آرسنال در حال حاضر یک خط حمله قوی دارد، اما همیشه جا برای پیشرفت وجود دارد و در حالی که گابریل ژسوس فصل گذشته 11 گل در 26 بازی لیگ برتر برای آرسنال به ثمر رساند، خط حمله این تیم قطعا نیاز به زدن گل های بیشتری دارد. شمال لندنی ها همچنین به فولارین بالوگان جوان خود که به صورت قرضی در رن حضور داشت، علاقه مند هستند، بازیکن 22 ساله ای که در 37 بازی لیگ 1 21 گل به ثمر رسانده و اکنون مشکل جدیدی برای آرتتا ایجاد کرده است. ایجاد کرده است.

با این حال این مهاجم آمریکایی به وضوح تمایل خود را برای تبدیل شدن به مهاجم اول این تیم اعلام کرده است و این موضوع با توجه به حضور عیسی کاملا دست نیافتنی است. به همین دلیل اخبار زیادی در مورد احتمال جدایی او از آرسنال به گوش می رسد.

با این حال طارمی می تواند جایگزین مطمئنی برای بالوگان باشد که تازه وارد فوتبال اروپا شده اما در این بین تاثیر چندانی از خود نشان نداده است. از سال 2019 که به ریودوژانیرو پرتغال رفت و پس از انتقال به پورتو همیشه آمار گلزنی درخشانی را به ثبت رسانده است.

این مهاجم قدرتمند در 147 بازی در تمامی رقابت ها موفق به زدن 80 گل و 49 پاس گل شد تا توانایی عالی و ثابت خود را در یک سوم هجومی زمین ثابت کند. میانگین 0.52 گل آزاد در هر بازی مهاجم ایرانی در سال گذشته، او را نسبت به بالوگان که میانگین 0.45 گل آزاد در 90 دقیقه به ثمر رساند، گزینه بهتری برای آرتتا است.

برای ادو، مدیر ورزشی آرسنال، جذب بالوگان یک سرمایه گذاری هوشمندانه برای آینده است، اما اضافه شدن طارمی به این معنی است که شما یک گلزن پرکار دارید که می تواند با عیسی در این فصل رقابت کند.

دیدگاهتان را بنویسید