برف راه بیش از 130 روستای غرب مازندران را بست / بزرگراه چالوس و تهران – شمال برای دومین روز مسدود شد

ساعت: 09:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۸
کد خبر: 1801480

همزمان با افزایش بارندگی‌ها، یخبندان و سرما، دیروز در مازندران راه بیش از 130 روستا در شهرستان‌های غرب استان بسته شد و جاده چالوس و محور تهران – شمال برای دومین روز متوالی مسدود شد. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جاده ای، روز گذشته همزمان با افزایش بارندگی، یخبندان و سرما، راه بیش از 130 روستا در شهرستان های غرب مازندران بسته شد و جاده چالوس و محور تهران – شمال برای ثانیه ای مسدود شد. روز در نوشهر، کلاردشت، چالوس و نور به ترتیب راه ارتباطی روستاها مسدود شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای هلوس، کلاردشت و نوشهر صبح امروز گفت: بیش از 100 روستا در مناطق کوهستانی این شهرستان ها به دلیل بارش شدید برف مسدود شده است.

مهدی صفایی گفت: راه ارتباطی حدود 70 روستا در قطعه کجور نوشهر، 33 روستا در مسیر دزدبان – دلیر و 17 روستای بین بخش طویر و ناتر در شهرستان مرزن آباد چالوس و 6 روستا در شهرستان کلاردشت از آن راه است. دیشب تعطیل شد

وی همچنین از بسته شدن جاده کندوان تا دستور بعدی خبر داد و گفت: ارتفاع برف در ارتفاعات این محور به حدود 50 سانتی متر رسیده است.

کندوان دیروز دوشنبه به دلیل برف سنگین و لغزنده بودن سطح جاده ها حدود 9 ساعت به روی خودروها بسته بود.

صفایی همچنین گفت: ارتفاع برف در روستاهای نوشهر، چالوس و کلاردشت به حدود 70 سانتی متر رسیده است.

رئیس اداره راه و ترانسپورت شهرستان نور نیز گفت که بارش شدید برف تاکنون دسترسی 30 روستای ولسوالی بلده را مسدود کرده است.

سلیمان ایزدی افزود: نیروهای راهداری در جاده اصلی بلده به دوآب و پل زنگوله شب گذشته به صورت شبانه روزی باز بودند اما به دلیل بارش شدید برف شب گذشته مسیر 30 روستای این منطقه بسته شد.

وی گفت: با وجود اینکه از شب گذشته راه پل زنگوله به بلده چندین بار بسته شده است، اما با تلاش نیروهای راهداری بازگشایی شده و هم اکنون تردد در محورهای اصلی این قطعه به کندی با احتمال زنجیر چرخ انجام می شود.

وی ارتفاع برف در منطقه کوهستانی بلده را حدود 50 سانتی متر اعلام کرد و گفت: هم اکنون بارش شدید برف در منطقه ادامه دارد و با قطع برف راه 30 روستای این منطقه بازگشایی می شود. انجام شده.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نور افزود: از روز گذشته چهار اکیپ مجهز به دو گریدر، دو لودر و دو دستگاه نمک پاش از محورهای دوآب به بلده و زنگوله به بلده برف روبی و 300 تن برف روبی را آغاز کردند. نمک تا الان پاشیده شده راه های این بخش

بخش تصنیف در شهر نور دارای 45 روستا است. شهر بلده از طریق سه کیلومتری 53 دوآب در هراز، 55 کیلومتری پل زنگوله (کندوان) و 70 کیلومتری جاده رویان 70 کیلومتری به شهرهای شمالی و تهران دسترسی دارد. پل زنگلوله معمولاً در نیمه دوم سال به دلیل بارش برف و باران بسته می شود.

اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور حدود 750 کیلومتر از راه های اصلی و فرعی را پوشش می دهد.

بر اساس پیش بینی هواشناسی مازندران، بارش باران تا پایان روز پنجشنبه در استان ادامه دارد و بارش برف و باران در برخی محورهای اردبیل، زنجان، همدان، مرکزی، کوم، اصفهان، کوگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، سمنان، البرز، البرز، مازندران و گلستان ادامه دارد.

در برخی نقاط استان های بوشهر و هرمزگان نیز بارش باران گزارش شده است.

هم اکنون تردد در محورهای هراز، فیروزکوه و قزوین – راش در جریان است.

بر اساس این خبر، وضعیت ترافیکی سایر محورها نیز حاکی از ترافیک سنگین در اتوبان قزوین – کرج در حوالی پل فردیس، ترافیک نیمه سنگین در محور کرج – تهران حوالی گرمدره و ترافیک سنگین در محور شهریار – تهران حدفاصل معابر است. میدان دان و شهر مقدس.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید