جاده کندوان همچنان مسدود است/ برف راه ارتباطی 130 روستای غرب مازندران را بست

ساعت: 12:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۸
کد خبر: 1801533

یدالله جهان تاب گفت: جاده کندوان از صبح دیروز به دلیل برف و کولاک مسدود است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جدالا جهانتاب در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، گفت: جاده کندوان از صبح دیروز به دلیل برف و کولاک مسدود است.

وی با اشاره به اینکه رانندگان در حال بازگشایی مسیر هستند و رانندگان از مسیرهای جایگزین هراز و سوادکوه تردد خواهند کرد، افزود: پیش بینی می شود این مسیر تا عصر امروز بازگشایی شود.

رئیس پلیس راه مازندران گفت: هم اکنون تردد در محورهای هراز، سوادکوه، کیازار و درون شهری عادی و روان است و به دلیل بارش باران و برف خفیف در این محورها سطح جاده لغزنده است.

جهان تاب افزود: رانندگان به دلیل احتمال ریزش سنگ، ریزش بهمن و رانش زمین از توقف در مناطق برفی کوهستانی خودداری کنند.

رئیس پلیس راه مازندران گفت: در این مدت رانندگان در محورهای کوهستانی با مه شکن و در مناطق برفی با تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ و مردم از تردد غیرضروری در جاده های کوهستانی خودداری می کنند.

معاون توسعه و هواشناسی مازندران همچنین گفت: گلوگاه با بیشینه دمای 11 درجه سانتیگراد دیروز، گرمترین و تصنیف با حداقل دمای 10 درجه زیر صفر صبح امروز سردترین نقطه استان گزارش شده است.

احمد اسدی افزود: دیشب بیشترین میزان بارندگی را بازیار خیل میاندورود با 61 میلی متر و بارش برف به ترتیب 80، 55 و 30 سانتی متر در شهرهای دنیا بالا، تمل رامسر و در مناطق کوهستانی به ثبت رساند.

وی گفت: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز هوای استان بارانی و در دامنه ها و ارتفاعات همراه با بارش برف و از اواسط امروز از سمت غرب به تدریج با کاهش ابر همراه خواهد بود.

اسدی افزود: هوای استان فردا آفتابی همراه با یخبندان صبحگاهی خواهد بود.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه هوای استان در روز پنجشنبه صاف تا نیمه ابری است، ادامه داد: از پنجشنبه شب تا بعدازظهر جمعه بارش باران گاهی به صورت مخلوط برف و وزش باد شدید خواهد بود.

معاون توسعه و هواشناسی مازندران گفت: در نیمه شرقی ارتفاعات از جمله سوادکوه، کیاسر و ارتفاعات شرقی بارش برف فراوان خواهد بود.

وی افزود: در این مدت مناطق ساحلی، دشت ها، مناطق مرکزی و شرقی استان، سیلابی شدن معابر دور از انتظار نیست.

اسدی گفت: این سامانه بارشی از اواخر وقت جمعه از استان خارج می شود و از شنبه تا دوشنبه آسمانی صاف و آفتابی همراه با یخبندان صبحگاهی را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: دریای خزر تا 24 ساعت آینده مواج است و برای فعالیت های دریایی و ماهیگیری نامناسب است.

به گزارش بالا، برف سنگین که از روز گذشته در مناطق کوهستانی مازندران آغاز شده و تا اواخر شب گذشته ادامه داشت، راه را بر بیش از 130 روستا در شهرستان های غرب استان بست.

به گفته بزرگراه، این روستاها در شهرستان های نوشهر، کلاردشت، چالوس و نور قرار دارند.

راه ارتباطی حدود 70 روستا در محور کجور نوشهر، 33 روستا در مسیر دزدبان – دلیر و 17 روستای طویر و ناتر از توابع شهرستان مرزن آباد چالوس و 6 روستا در شهرستان کلاردشت از شب گذشته مسدود است. . .


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید