کندوان بازگشایی شد/ هوای مازندران همچنان برف و باران است

ساعت: 12:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۱
کد خبر: 1802229

محور کندوان و تهران شمال با تلاش راهداران بازگشایی شده و هم اکنون تردد در محورهای هراز و سوادکوه برقرار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، به دلیل بارش برف و باران در مناطق کوهستانی مازندران احتمال ریزش سنگ و ریزش بهمن وجود دارد. مشخص شده است که اهدا کننده امتناع خواهد کرد.

در حال حاضر محورهای کندوان، بزرگراه شمال تهران و دو مسیر دو طرفه که امروز جمعه اول بهمن ماه به دلیل بارش برف و کولاک شدید و ایمنی کافی مسدود بود تا اطلاع ثانوی بازگشایی شده است.

حرکت خودروها در این محور در حال حاضر عادی و از نظر جوی با بارش برف و باران همراه است.

محور کیاسر – سمنان در دو مسیر امروز جمعه اول باخمان به دلیل بارش شدید برف و کولاک و ایمنی ناکافی تا اطلاع ثانوی مسدود است.

محور کیاسر – دامگان نیز به دلیل برف و کولاک ناکافی تا اطلاع ثانوی مسدود است و تردد در محورهای هراز و سوادکوه هم اکنون انجام می شود.

محور سوادکوه همراه با بارش برف و باران و محور هراز بدون دخالت جوی است.

معاون توسعه و هواشناسی مازندران گفت: هوای مازندران بعدازظهر امروز در مناطق ساحلی و جلگه ای، بارش باران در ارتفاعات برفی همراه با تگرگ و رعد و برق پیش بینی می شود.

احمد اسد با بیان اینکه هوای مازندران امروز صاف تا نیمه ابری است، افزود: پیش بینی می شود بعدازظهر امروز پنجشنبه سامانه بارشی جدید، نسبتاً شدید و سرد، اما پرنوسان و کوتاه مدت از سمت غرب وارد استان شود.

وی گفت: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، این سامانه بارشی فعال در مناطق ساحلی و دشتی همراه با وزش باد نسبتا شدید همراه با کاهش محسوس دما و در دامنه ها و ارتفاعات با بارش برف، احتمال تگرگ و رعد و برق پیش بینی می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه این سامانه تا اواسط روز جمعه در استان فعال است، افزود: پیش بینی می شود در این مدت میزان بارش برف در نیمه شرقی استان شامل ارتفاعات کیازار، نکا، بهشهر و گلوگا، بیشتر خواهد شد و به 50 سانتی متر می رسد.

معاون هواشناسی مازندران افزود: آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن رودخانه ها و جاده های کوهستانی و برفی و جاده های کشور، مه گرفتگی، کاهش دید، کولاک، برف و لغزندگی از پیامدهای این سامانه بارشی سرد است.

وی با بیان اینکه در این مدت در مناطق شهری در ارتفاع 300 متری از سطح دریا و در ارتفاعات پایین تر از سطح دریا شاهد مخلوطی از باران و برف هستیم، افزود: به شهروندان توصیه می شود از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و به کوهنوردان از کوهنوردی و رانندگان با لاستیک توصیه می شود. زنجیر دارند.

اسد گفت: با توجه به کاهش محسوس دما در سراسر کشور، برای جلوگیری از افت فشار گاز، شهروندان باید در مصرف انرژی صرفه جویی کنند.

معاون توسعه و هواشناسی مازندران افزود: از بعدازظهر جمعه تا بامداد شنبه شاهد یخبندان و یخبندان شدید در مناطق ساحلی و پست خواهیم بود.

وی گفت: دریای خزر در بعدازظهر طوفانی است و برای فعالیت های دریایی و ماهیگیری نامناسب است.

ساری با بیشینه دمای 17 درجه سانتیگراد دیروز گرمترین و کجور با حداقل منفی پنج درجه سانتیگراد صبح امروز سردترین نقطه استان گزارش شده است.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران به شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی در سطح جاده های استان می باشد.

وب سایت WWW.141.IR و اپلیکیشن موبایل 141 نیز تمامی اطلاعات لازم را در اختیار کاربران جاده ای قرار می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید