برنج برای افزایش حقوق بازنشستگان چراغ سبز نشان داد؟

برنج برای افزایش حقوق بازنشستگان چراغ سبز نشان داد؟

ابراهیم رئیسی در پنج روز گذشته حداقل دو بار مواضع حمایتی در قبال بازنشستگان داشته است که می توان چراغ سبز او به دولت سیزدهم برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی دانست.

رئیسی برای اولین بار 10 تیرماه و در دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران استان مرکزی در خصوص حمایت از مستمری بگیران و برنامه های دولت در این حوزه گفت: دولت در حمایت از بازنشستگان تردیدی ندارد. ، ما موظف به توجه به بازنشستگان می دانیم.

برای دومین بار روز گذشته در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت رئیس جمهور همین سخنان را تکرار کرد و دستور رسیدگی به مشکلات حقوق بازنشستگان را صادر کرد.

البته این مواضع پس از آن اتخاذ شد که مجلس به دلیل مغایرت قانونی تصمیم افزایش حقوق بازنشستگان CSR را باطل اعلام کرد.

تشکل های بازنشستگی از سخنان رئیسی استقبال می کنند
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی پیش از این نیز به احتمال افزایش حقوق مستمری بگیران سایر رده ها اشاره کرده بود که به شرح زیر است: موضوع افزایش حقوق مستمری بگیران غیرحداقل پس از رفع آن، سازمان جدید را صادر خواهد کرد. دستور بازنشستگی و پرداخت مابه التفاوت افزایش جدید، آماده است.

از سوی دیگر تشکل های رسمی مستمری بگیران سازمان های تامین اجتماعی اتفاقات این چند روزه را باز شدن گره افزایش حقوق آنها تعریف می کنند.

علی دخانکیا رئیس کانون مستمری بگیران تامین اجتماعی شهر تهران در این باره به تجارت نیوز گفت: بعید است با افزایش 38 درصدی مستمری مستمری بگیران غیرحاقی در سال 1401 مشکل خاصی ایجاد شود.

وی افزود: از مقایسه سمت های رئیس مجلس و رئیس جمهور پیش بینی می شود تا پایان ماه جاری افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس پیشنهاد اولیه برجام بازنگری شود. به مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی احکام جدید صادر و مابه التفاوت چهار ماهه اول سال صادر می شود در اسرع وقت پرداخت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید