برکه بی آب؛ هفت تیر کمربند شش سوراخ!/ چرا امین حیایی پرچم حمایت از مردم را در دست داشت؟


ساعت: 13:39
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900000

امین حیایی در آب گل آلود ناآرامی، با برافراشتن پرچمی دروغین به نام حمایت مردم، مشغول شکار هدف است. به امید اینکه در این معامله دوسارد اسناد پناهندگی سیاسی را برای ماندن در کشورهای غربی بدون پرداخت هزینه های معمول دریافت کند، بنابراین بازخوانی برخی از عملکرد ضد مردمی او نمونه بدی است که نشان می دهد در این مرحله مردم تنها پل ارتباطی آن هستند. به آن سوی آب!

به گزارش خبرنگار شبکه اجتماعی راه دانا؛ در روزهای اخیر فوت یکی از هموطنان ما بهانه ای شد تا عده ای با آشوب به دنبال اهداف خود بروند. عجیب است که در این زمینه برخی از چهره‌های سرشناس، نقش پرستار بچه‌ای مهربان‌تر از مادر را به خود گرفته و وانمود می‌کنند که از مردم حمایت می‌کنند. در این میان، نگاهی اجمالی به پرونده هفتاد نفره برخی از این افراد، گویای این واقعیت است که شعارهای سنگین حمایت آنها اساساً با شور و شعور زیستی آنها در تضاد است.

در ادامه به گوشه ای از بازی حرفه ای امین حیایی می پردازیم که منجر به شکست و ورشکستگی آخرین فیلم او به نام «مرد باش» با همکاری کارگردانی شد. این وجیزه تنها موردی است که مصداق مشت نمونه است; یک حدیث مفصل از این مجموعه را مخاطب بخواند.

واکنش کارگردان «آدم باش» به اظهارات حیایی!

کافه سینما در مطلبی به تاریخ 8 اردیبهشت 1393 مطلبی را با عنوان «نامه اعتراضی کارگردان به امین حیایی; وی نوشت: در این یکی دو ماهی که با هم بودیم به جای کتاب و فیلم و سینما فقط از پول حرف می زدیم.


e3d40125 b553 46bc b7cc ea17b4e41135 خبر خاکستری

در واقع این نامه نقد با پنگ و شکایت است مجید جوانمرد کارگردان پیشکسوت سینمای ایران نزد تهیه کننده فیلم اعزام شد. روزنامه ای که ابتدا با امین حیایی مصاحبه کرد و با اقدامی غیرحرفه ای و هدفمند این کارگردان را تخریب کرد. کارگردانی که بیش از سن این بازیگر به فعالیت های هنری پرداخته است و حاصل تلاش مستمر او در سینمای ایران ساخت فیلم های شاخصی چون شکار، موزاگ، معر، عروسی خون، کافیله است که نه تنها در آثارش می درخشد. حرفه ای بلکه در تاریخ سینمای ایران. کسی که اولین بار در سینمای ایران بازیگران مطرحی چون شادروان خسروشیبایی را در آثارش معرفی کرد.


64540fc2 cdcf 468c afb4 13715ea12ff7 خبر خاکستری


نگاهی به پشت صحنه فیلم آدام باش با حضور کارگردان

تخریب هدفمند فیلم آدم باش در برنامه دورهمی ماندیر

این در حالی است که مهران مدیری در اقدامی مشابه و نزدیک به تاریخ گفت و گوی این فیلمساز با امین حیایی از میهمان خود در یکی از قسمت های برنامه تلویزیونی دورهمی که توسط یکی دیگر از بازیگران فیلم بی آدم نوشته شده است، سوال می کند. بش و کاری است به مجید جوانمرد، آیا از بازی در یک فیلم پشیمان هستید؟ و این بازیگر بسیار مودبانه و برخلاف رسم این برنامه که هیچگاه نام کارگردان و حتی نام فیلم را نمی‌برد، نه تنها نام کارگردان و فیلمش را در آستانه اکران به زبان می‌آورند، این موضوع را تایید کرد. بلکه رفتار غیرحرفه ای را نیز به پایان کلاس خود رساند. زیرا فیلم آدم باش فیلمی طنز بود که با فیلم های طنز کارگردانی و تبلیغی سینمای جنسیت فاصله داشت و شاید همین باعث شد تا این فیلم که در چند سال گذشته در رکود به سر می برد، چنین هجمه هایی را به دنبال داشته باشد. از افرادی که خود را عضوی از این خانواده می دانند، بعید به نظر می رسید.


552efa28 bc85 4faf 91e7 43d8b55ec09c خبر خاکستری

برای توضیح بیشتر موضوع و نشان دادن چهره واقعی این بازیگران به نامه اعتراضی جوانمرد که همچنان در سایت کافه سینما با عنوان: نامه اعتراضی کارگردان به امین حیایی: در این یکی دو ماهی که با هم بودیم فقط بحث پول بود. قابلیت جستجو.


7881aeb4 6e27 4188 b751 a1ed2c475815 خبر خاکستری

این مطلب از ابتدا با توضیح این رسانه سینمایی به این شرح آغاز می شود: «گفتگوی اخیر بانی فیلم با امین حیایی که در قالب یک فنجان چای برای پخش سریال «من» منتشر شده است. آسمان» واکنش الف کارگردانان سینمای بومی ما را در پی داشت

مجید یوانمرد که سال گذشته به عنوان کارگردان فیلم «آدم باش» اظهارات متواضعانه درباره این پروژه را رد کرد و در یادداشتی که خطاب به بانی فیلم نوشت، توضیحاتی در این باره ارائه کرد که متن آن در زیر آمده است. :


«در شماره سه شنبه 3 اردیبهشت 94 روزنامه بانی فیلم گفت وگویی با آقای امین حیایی سوپراستار سینمای ایران منتشر شد با عنوان: خسته شدم از تهیه کنندگانی که فقط به فکر پول هستند. ایشان آقای حیایی اسمی از من آوردند که در پروژه «مرد باش» مورد قلدری قرار گرفت و هنوز با او به توافق نرسیدیم.


اینجانب مجید یوانمرد تهیه کننده و کارگردان فیلم مذکور در این روزنامه محترم و در همین صفحه پاسخگوی نظرات آقای حیایی هستم. تا کنون و در طول سی سال سابقه کار در سینمای ایران، به شهادت تمامی دوستان و هنرمندان عزیزم که با من همکاری داشته اند، به یاد نمی آورم که کسی از من ناراحتی یا کینه ای دیده باشد، بلکه برعکس. خوشبختانه همه به من هم لطف داشتند، روابط دوستانه و صمیمی داشتند. اما فقط همین مورد خاص که آقای سوپراستار ما بیان کرده است.


آقای امین حیایی بدانید که این آزار و اذیت از طرف من نبوده، برعکس در واقع از طرف شما بوده که باعث ناراحتی من و سایر همکاران در این پروژه شده است.


گرفتن دستمزد بالا از تهیه کننده ضعیفی مثل من و بهانه تراشی های زیاد برای کارهایی که پیشینه اش مادی بود و افزایش زمان فیلمبرداری 15 روز بیشتر از موعد مقرر و مبلغ 200 میلیون تومان غرامت و هزینه های اضافی که ممکن است به درد کسی بخورد .


نه مزاحمت شدم و نه تو با فروتنی در را باز کردی. تنها ایراد و درخواستی که از شما داشتم این بود که می خواستم برای قسط آخرتان تخفیف خیلی کمتر از خسارت وارده از شما بگیرم اما هنوز جواب مثبت نداده اید و دو چک از من قرض گرفته اید. و اصلا بهش فکر نکردی بعد از سالها بیکاری و سختی حالا میخواستم فیلم بسازم تا نفسی تازه کنم.


آقای حیایی به بزرگترها احترام بگذارید. در طول دوران حرفه ای ام با بزرگانی چون مهدی فتحی، خسرو شکیبای، پرویز پرستویی، جمشید هاشم پور، داریوش ارجمند و دیگر هنرمندان اصیل این سینما کار کرده ام و این مشکلات هرگز بین ما نبوده و دوست صمیمی بوده و هستیم، شما که هستید. جای شماست، اما این را بدانید در یکی دو ماهی که با هم بودیم، هیچ وقت درباره فیلم، هنر، سینما و کتابی که مجمع هنرمندان نقل می کرد صحبت نکردیم و همه صحبت هایمان حول محور پول، حقوق و مادیات بود. متاسفم آقای حیایی… شما من را نمی شناسید و نمی دانید جزو کدام دسته از فیلمسازان و روشنفکران هستم. فیلمسازانی که زندگی شرافتمندانه ای با اهداف حرفه ای و فارغ از جنجال و جنجال و بدون تظاهر داشتند و به دیگران احترام می گذاشتند و به کسی آسیب نمی رساندند…»

جوانمرد در این نامه با احترام به شأن حیایی و تمجید از بازی وی به پایان شکایت خود پرداخته و بر اساس اظهارات حیایی حق خود را برای طرح شکایت از مجاری قانونی و مطالبه غرامت محفوظ می داند. اما او فقط به ارسال پاسخ به کارگردان بسنده کرد.

همه این اتفاقات به جایی ختم شد که جوانمرد با تمام وسواسی که در آثارش داشت و در این کار که اولین کار طنزش بود، وسواس مضاعفی داشت، مجبور شد به غروب مجید جوانمرد که در 20 مهر 98 روی داد. ساعت 17:00 در تالار عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی رسما اعلام کرد: فیلم «آدم باش» فیلم من نیست.


خبر خاکستری

روزنامه نگار دانا در تحقیقات خود در زمینه پشت صحنه فیلم آدم باش به این نکته رسید که امین حیایی نه تنها به عنوان بازیگر بلکه به عنوان سرمایه گذار درصد کمی از همه است. سرمایه به شرط دریافت درصدی از فروش باکس آفیس. اما با شهادت کارگران هر روز بهانه های او بیشتر می شد تا جایی که به نقل از بخشی از نامه جوانمرد در طول همکاری دو ماهه آنها تنها موضوع بحث پول بود.

در آن زمان تبلیغات منفی علیه فیلم بی آدم باش به حدی ادامه یافت که نه تنها این فیلم به جشنواره سی و سوم نرسید، بلکه این فیلم در گیشه شکست خورد و این کارگردان که اولین تهیه کننده فیلم بود. آدام باش نیز مسئول این امر است.


d5511316 1048 4126 887e 56435bf46ddd خبر خاکستری

حیایی: من سر مسئولان را روی چوبه دار می بینم

حالا به نظر می رسد این بازیگر نقش یک مزاحم را بازی می کند. اگرچه چنین روزی کاملاً روشن بود. چرا که وی در بخشی از سخنان خود در نشست خبری مجموعه تلویزیونی «ساخت ایران ۲» که تیرماه ۹۷ برگزار شد، گفت: آنها (مسئولان حکومتی) فقط به فکر خود و فرزندانشان هستند، مردم را نمی بینند، اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، من سرهای مسئولان را روی چوبه دار می بینم.

و حالا اخیرا با تکرار مواضع قبلی خود سعی می کند آب را گل آلود کند تا بتواند ماهی مورد نظر خود را صید کند.


خبر خاکستری

اما نکته اینجاست که فردی مثل امین حیایی که در گوشه نشینی با ماشین های میلیاردی تردد می کند و هیچ اخلاق و حرفه ای در حرفه و ظاهر خود ندارد. آیا می تواند نگران باشد و از حقوق جامعه دفاع کند؟ پاسخ به وضوح منفی است. زیرا این افراد دیر واردی هستند که به فکر مهاجرت هستند و بارها بین کشور و کشورهای غربی سفر کرده اند. اما پس از به دست آوردن ثروتی هنگفت برای دور زدن قوانین برای دریافت مالیات و پول کمتر و در عین حال هجوم به سایر نقاط کشور (غرب) با جعل عنوان قهرمان و خاستگاه دروغین، ژست هنرمندان محبوب را به خود می گیرند. !

بیچاره ها فریب ظاهر بلندپرواز چنین هنرمندی را که طاقت دیدن کسی را در دنیا جز بندگی خودش ندارد. مردم بیچاره!


بیشتر بخوانید:

کفش بالدار مدیر تلویزیون تذکار و توضیح داد

دیدگاهتان را بنویسید