بلایی که آجورلو سر استقلال آورد

بلایی که آجورلو سر استقلال آورد

باشگاه استقلال این روزها درگیر مشکلات مالی زیادی است. عدم برنامه ریزی برای بازپرداخت بدهی های خارجی در دولت قبلی این نگرانی را ایجاد کرده است که پنجره نقل و انتقالات زمستانی بسته بماند.

کسر امتیاز، ریسک جدید در پرونده استراماچونی

در موارد خارجی مهم ترین بدهی بدهی به استراماهونی است که به دلیل تاخیر در پرداخت افزایش یافته و در صورت ادامه این روند، تصمیم جدید می تواند علاوه بر پنجره ماندن، منجر به پس گرفتن امتیاز آبی ها شود. بسته

علاوه بر این پرداخت مطالبات بازیکنان و اعضای فعلی تیم به درستی انجام نشد تا فتح الله زاده در اولین اقدام جدی خود مجبور به تامین بودجه برای پرداخت حق بازیکنان شود. همین مشکل باعث شد استقلالی ها با گذاشتن ضمانت در بانک و دادن مطالبات به بازیکنان و مربیان، پولی که به عنوان سپرده به بانک داده شده را برداشت کنند.

مشکل بعدی وامی است که در زمان آجورلو دریافت شد و حالا باشگاه باید اقساط آن را پرداخت کند. تاخیر در اقساط وام چالش دیگری بود که باعث شد میزان سپرده باشگاه در بانک حدود 120 میلیارد به حدود 90 میلیارد کاهش یابد و علاوه بر آن باشگاه هر ماه حدود 8 میلیارد بدهی دارد.

پول نجومی، بدون مجوز، بدون حساب

باشگاه استقلال در زمان آجورلو حدود 360 میلیارد از درآمد بورس وصول کرده است که حسین قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی نیز در سخنان خود به آن اشاره کرد. علاوه بر این، مدیریت قبلی باشگاه از طریق سپرده گذاری در بانک و ارائه چک مبلغ 150 میلیارد وام گرفت که به این ترتیب حدود 510 میلیارد تومان تضمین شد. علاوه بر این حدود 650 میلیارد تومان با درآمد تبلیغاتی و اسپانسرینگ از جمله درآمد حدود 130 میلیاردی از تبلیغات محیطی و مابقی پول فروش قائدی برای باشگاه دریافت شد که جز ودیعه چیزی باقی نماند. 120 میلیارد از آن.

این در حالی است که استقلال با وجود اینکه 240 میلیارد تومان فراتر از مصوبات کمیته هزینه ها برداشت کرده است، امروز مشاهده می شود که مشکلات مالی زیادی برای مدیریت جدید باقی مانده است که مشکل پرداختی به بازیکنان مصداق بارز این مشکل است. پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان در کنار برخی بدهی های جانبی باعث شده تا باشگاه استقلال 90 میلیاردی را که از بانک دریافت کرده است مصرف کند و حالا تقریباً پولی برای پرداخت بدهی های خارجی باقی نمانده است، چالش جدی تر نقل و انتقالاتی برای آبی ها. .

مصطفی آجورلو و ریکاردو ساپینتو

طبق اظهارات قربانزاده، پول بورسیه و دسته چک در اختیار مدیریت باشگاه بوده اما بدون اطلاع قبلی خرج شده است. جالب است که باشگاه پرسپولیس برای صرف این پول درخواست تشکیل جلسه ای با کمیته هزینه کرد اما باشگاه استقلال چنین اقدامی انجام نداده است، تا این لحظه رئیس سازمان خصوصی سازی منتقد شماره یک مدیریتی است که اقدام کرده است. خارج از توافق، تعهد و امضا شده است. !

گران ترین تیم با خریدهای مشکوک

نکته قابل توجه بعدی در بلاتکلیفی مالی دوره آجورلو، قراردادهای امضا شده توسط باشگاه با بازیکنان است. با پیگیری های صورت گرفته از سوی باشگاه استقلال مشخص شد مجموع قراردادهای باشگاه استقلال حدود 400 میلیارد تومان است. این در حالی است که این تیم تقریبا بدون نظر سرمربی و بدون مشاوره فنی بسته شده و از طرفی خریدهای این فصل به شکل محسوسی نامتعادل است. بنابراین می توانید ترافیک سنگینی را در خط حمله مشاهده کنید، اما در خط وسط می توانید متوجه شوید که سبد آبی خالی است. در ضمن خریدهایی مثل زواری و حمیدی فر که ساپینتو اصلا اعتقادی به اونها نداره موضوع مهمه دیگه!

هزینه های عجیب و غریب در کنار پروژه های عجیب و غریب

حالا این سوال برای هواداران و پیشکسوتان استقلال مطرح شده است. با وجود تزریق این مبالغ علاوه بر درآمد تبلیغاتی و اسپانسرینگ، چه هزینه ای برای کردها دارد که باشگاه باید با دست خالی بسیاری از بدهی های ریز و درشت را تسویه کند؟ پرداخت هزینه های سنگین و عجیب و غریب مانند اقامت در هتل برای برخی افراد، پرداخت پول خشک شویی به بستگان مدیرعامل، هزینه های حمل و نقل شهری و بین شهری افراد غیرمسئول و غیر گروهی و مسافرت ها و اقامت های برون مرزی با هزینه باشگاه، هزینه های زیاد غذای روزانه، اجاره بالای ورزشگاه آرارات و… مهمتر از پرداخت مطالبات PAIN، طلبکاران داخلی یا دستمزد بازیکنانی است که حالا باید دید هوادارانی که بسیاری از آنها در تامین مخارج زندگی خود با مشکل مواجه هستند؟!

آنچه در ماجرا با توجه به اظهارات قربانزاده جالب توجه است این است که مدیریت قبلی استقلال ضمن قطع همکاری با دلال، درآمدزایی را محدود کرده و تنها از درآمدهای بورسی و وام استفاده کرده است. البته منظور ازجورلو پروژه هایی مانند انیمیشن یا تلویزیون اینترنتی و شبکه ماهواره ای بود که به گفته خودش نیمه تمام ماند، اما از همان روز اول مشخص بود که این پروژه ها تمام نمی شود و خیلی ها از فوتبال هم داده بودند. هشدارهای لازم در این نگرش.

دیدگاهتان را بنویسید