بلایی که استقلال بر سر ارسلان مطهری آورد

بلایی که استقلال بر سر ارسلان مطهری آورد

آیا باشگاهی می تواند یک طرفه قرارداد بازیکن را فسخ کند؟ این سوالی است که شب گذشته و به دنبال اظهارات کسرایی، مدیر نقل و انتقالات سازمان لیگ درباره قرارداد مطهری با استقلال مطرح شد و پاسخ مثبت است.

صمد ابراهیمی، وکیل فوتبال در این خصوص توضیح می دهد; استقلال و هر تیمی حق فسخ یک طرفه قرارداد را دارند و اگر این قرارداد بدون دلیل موجه فسخ شود، عواقب و جریمه هایی مانند دو بسته شدن پنجره و جریمه در پی خواهد داشت. در ماده 15 نقل و انتقالات به صراحت توسط هر یک از طرفین نوشته شده است… یعنی هم بازیکن و هم باشگاه حق فسخ یک طرفه دارند. این فسخ باید به دلیل خوبی باشد. حالا اگر دلیل موجهی وجود نداشته باشد چه اتفاقی می افتد؟ بند یک ماده 18 حق فسخ طرفین را ذکر می کند و می گوید «فسخ کننده» باید غرامت بدهد و جرایم دیگری نیز در همین ماده ذکر شده است. تبصره ماده 15 به صراحت بیان می کند که سازمان لیگ موظف است فسخ را بدون ورود به اصل موضوع ثبت کند. اگر بازیکن (در مواردی که باشگاه فسخ می شود) یا باشگاه (در مواردی که بازیکن فسخ می شود) ادعای غیرموجه بودن فسخ را داشته باشند، می توانند به کمیته وضعیت طرح شکایت کنند. بنابراین باشگاه ها حق فسخ یک طرفه را دارند و اگر این فسخ غیرموجه باشد، عواقبی در پی خواهد داشت.»

با توجه به توضیحات این وکیل فوتبال و درخواست استقلال برای فسخ یک طرفه، جدایی مطهری از تیم آبی پوشان باید قطعی تلقی شود و همانطور که کسرایی خبر داد، این پرونده برای تصمیم گیری در مورد عواقب این درخواست به کمیته تعیین وضعیت رفته است. باشگاه استقلال.

دیدگاهتان را بنویسید