«بنزین فروشی» چندین برابر قیمت تعیین شده/ 20 لیتری 400 هزار تومان!


ساعت: 12:33
تاریخ انتشار: 1301/08/16
کد خبر: 1909189

فروش بنزین در سایه کم توجهی نهادهای نظارتی در حالی رشد می کند که صف های شلوغ و انتظار برای گرفتن باک، قیمت هر گالن 20 لیتری در زاهدان 280 و در چابهار تا 400 هزار تومان است. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، در حالی که تحویل فرآورده هایی مانند بنزین و گازوئیل در خارج از باک خودرو و داخل کانتینر بر اساس قوانین شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تخلف محسوب می شود، آنچه در خیابان های استان پهناور سیستان و بلوچستان مشاهده می شود. بارها و بارها شاهد تکرار این جرم است.

تخلفی که دفعات آن با خطوط طولانی گاز یا دقایق و ساعت انتظار در صف مشخص می شود.

ازدحام بیش از حد خطوط لوله گاز در این منطقه از امان، دست مردم را بریده است و این در حالی است که بسیاری از مردم مجبورند ساعت ها در صف بمانند تا نوبت آنها برای تهیه مخزن بنزین برسد و آن هم اگر در زدوبند خوش شانس باشند. برای گرفتار شدن

به این دلیل که به گفته شهروندان بارها خودروهای دودزای مرموز دیده شده که گاهی با چندین نقشه به پمپ بنزین می روند و باک های خود را که شامل گالن هایی در اندازه های مختلف است پر می کنند و سپس کمی جلوتر از چاله. طوری قرار می گیرد که قسمت باک ماشین روی گود قرار می گیرد و می توانند به راحتی سوخت را از باک خارج کرده و با قیمت های مختلف بفروشند و دوباره در صف بنزین بایستند، روز به روز.

این موضوع بعد از قوانین سهمیه بندی بنزین و ماجرای کارت سوخت پر رنگ تر شد. سهمیه 60 لیتری استانی مانند سیستان و بلوچستان حتی برای یک هفته هم کفایت نمی کند و این موضوع برای سودجویان ماهیگیری از آب گل آلود دردسرساز شد و از این پنجره به نفع خود استفاده کردند. بطوریکه بنزین در بازار آزاد با قیمت 20 لیتری 220 یا گاهاً 250 فروخته می شود و از طرفی افرادی که حوصله ایستادن در صف های طولانی و استفاده از خودرو برای کارهای روزمره را ندارند باید تا 400 برای یک عدد بپردازند. گالن 20 لیتری هزار تومان و این فشار اقتصادی را به خانوارها دوچندان کرد.

این فشار را کسانی بر خانوارها وارد می‌کنند که تخلف آشکاری را جلوی چشم خود می‌بینند، اما اقدام قانونی نمی‌کنند و به تعداد انگشت شماری اجازه می‌دهند که در گالن یا ظروف سوخت بریزند.

تعدادی از رانندگان تاکسی شهرستان چابهار در این باره به خبرنگار ما گفتند: باید ساعت های زیادی حتی گاهی نصف روز در صف منتظر باک بنزین باشیم. ایستادن در این صف ها به دلیل گرمای هوا حوصله ایوب را می خواهد، بارها بود که با وجود 6-7 ساعت انتظار مجبور شدیم از صف خارج شویم و بنزین را از بازار سیاه سوخت با قیمت 400 هزار تومان بخریم. . روح و روان ما را تحت الشعاع قرار دهد.

با توجه به این راهنماها؛ کنترل نکردن گردش کار دستفروشان باعث شده است که برای جبران این هزینه ها سربار خود را افزایش دهیم زیرا هزینه های استهلاک و نگهداری خودرو با قیمت های پایین همخوانی ندارد و مجبوریم برای امرار معاش خود و تامین غذای خانواده این کار را انجام دهیم. ، دخل و خرج ما مطابقت ندارد.

این گلایه ها و انتقادات در حالی مطرح می شود که شهروندان زاهدانی با طولانی شدن صف ها و رفتن به بازار آزاد برای پرکردن خودروهای خود باید 280 هزار تومان برای یک گالن 20 لیتری بنزین بپردازند.

با این تفاسیر همایون صالحی، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی جایگاه داران اعلام کرد که مجاز به فروش فرآورده های بنزینی در کانتینر به افراد نیستیم مگر در موارد خاصی که خودرو به دلیل رها شدن خودرو در جاده ها. بنزین تمام شده است در این مورد حدود 2 تا 4 لیتر بنزین توسط جایگاه داران به مردم داده شد تا مشکلشان حل شود، وی با بیان اینکه در حال حاضر نمی توانیم حتی یک لیتر بنزین را به افرادی که تغذیه می کنند بدهیم. جاده متوقف شده است، زیرا بخش نظارت دوربین های ما را بررسی می کند و در صورت مشاهده تخلف با متخلفان برخورد می کند. اما آنچه مردم این منطقه از کشور در این سال ها با آن مواجه شده اند خلاف این گفته است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید