قیمت بنزین در بودجه 1403 تعیین شد/ قیمت بنزین چگونه تغییر می کند؟

قیمت بنزین در بودجه 1403 تعیین شد/ قیمت بنزین چگونه تغییر می کند؟

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه، نرخ ترجیحی ارز برای واردات کالاهای اساسی را دولت در لایحه بودجه ۲۸ هزار و ۵۰۰ اعلام کرد و گفت: در لایحه پیشنهادی دولت اشاره ای به افزایش نرخ حامل های انرژی نشده است.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 کل کشور با اشاره به جزئیات بررسی لایحه اصلاح شده توسط دولت در کمیسیون متبوع خود گفت: امروز در دو نوبت عصر و ساعت شب؛ لایحه پیشنهادی ارسالی دولت را بررسی می کنیم و در پایان جلسه به لایحه بودجه عمومی رای می دهیم.

وی افزود: صبح فردا در جلسه علنی مجلس، مجدداً کل بودجه با همان روند هفته گذشته بررسی می شود و 5 آری و 5 مخالف نظرات خود را در مورد لایحه اصلاحی اعلام و در نهایت رای گیری می شود. کف.”

زارع اصلاحات پیشنهادی مجلس به لایحه پیشنهادی دولت را تقریباً اجرایی دانست و گفت: دولت در لایحه اصلاحی خود منابع لازم برای اعمال تناسب حقوق بازنشستگان را از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده دید. همچنین دولت در لایحه خود 120 هزار میلیارد تومان منابع برای خرید تضمینی گندم به قیمت 19 هزار و 500 در نظر گرفته است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 خاطرنشان کرد: در لایحه پیشنهادی دولت اشاره ای به تغییر قیمت حامل های انرژی نشده است. اما دولت حق دارد بر اساس قانون هدفمندی یارانه ها قیمت حامل های انرژی را افزایش دهد.

وی با اشاره به نرخ ارز در لایحه بودجه 1403 گفت: دولت در لایحه خود 15 میلیارد دلار ارز ترجیحی با نرخ 28 هزار و 500 برای تامین کالاهای اساسی در نظر گرفته است. البته ممکن است برای برخی کالاها این نرخ کمی بیشتر باشد اما باز هم این 10 قلم کالای اساسی با نرخ ترجیحی 28500 ارسال می شود.