سازمان برنامه و بودجه درباره مخالفت مجلس با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ اطلاعیه صادر کرد

سازمان برنامه و بودجه در پی مخالفت شورای اسلامی شهر با کلیات بند اول لایحه بودجه 1403 کل کشور اطلاعیه ای منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری موج


جزئیات پیام سازمان برنامه و بودجه که شامگاه چهارشنبه و در سه بخش به شرح زیر منتشر شد:

1- با رعایت وظایف مندرج در ماده 182 قانون اصلاح و الحاقیه قانون مقررات داخلی. مجلس لایحه بودجه باید در دو مرحله تصویب شود دولت به شورای اسلامی ارائه شود.

مرحله اول به احکام لازم برای اجرای کل بودجه کشور و سقف منابع عمومی بودجه دولت و مفروضات و ترازهای بودجه ای اختصاص دارد.

بر این اساس در قسمت اول لایحه بودجه علاوه بر مصوبات و تبصره ها، جداول کلان منابع با ترازهای عملیاتی و مالی ارائه و مصارف بودجه در قسمت دوم به تعویق افتاد. بر این اساس ایراد نامتوازن بودن بودجه به دلیل عدم احتساب مصارف بودجه بی ربط به نظر می رسد.

قاطعانه در قسمت دوم لایحه بودجه که پس از تصویب قسمت اول ارائه می شود، هزینه ها با منبع تعیین شده کاملا منطبق خواهد بود. لازم به ذکر است که با توجه به ادعای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) مبنی بر زیانبار بودن کسری بودجه و جلوگیری از هرگونه کسری پنهان بودجه، دولت سعی کرده است از برآورد بیش از حد منابع بودجه خودداری کند. به نحوی که به گفته کارشناسان واقع بینانه ترین بودجه لایحه 1403 است. در سال های اخیر.

2- در پاسخ به ادعای مبهم بودن رابطه لایحه بودجه با برنامه هفتم، باید گفت که قانون برنامه هفتم هنوز مراحل نهایی تصویب و ابلاغ را طی نکرده و در حال بررسی در هیئت محترم دولت است. نگهبان و هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام. بنابراین در تدوین لایحه بودجه حداکثر اعتبارات مورد توافق دولت و مجلس لحاظ شد.

3- در خصوص مستمری بگیران گران قیمت، دولت اعتبارات لازم را در حد منابع پیشنهادی لحاظ کرده است که در قسمت دوم لایحه بودجه (مربوط به مصارف بودجه) ارائه خواهد شد.



آیا این خبر مفید بود؟