دلیل رد کلیات لایحه بودجه در مجلس چه بود؟

دلیل رد کلیات لایحه بودجه در مجلس چه بود؟

پس از اظهارات کلیباف، اکثریت مجلس از رد کلیات لایحه بودجه حمایت کردند، بنابراین حمایت حاجی بابایی به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه تاثیری در لایحه دولت نداشت و در نهایت طرح بودجه عمومی رد شد. با 127 رای موافق 90 رای موافق.

تسنیم: رئیس سازمان برنامه و بودجه در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه 1403 در دفاع از لایحه پیشنهادی دولت و در پاسخ به انتقادات نمایندگان مبنی بر عدم توجه دولت به تناسب حقوق بازنشستگان، اظهار داشت: در صورت عدم توجه به حقوق بازنشستگان از سوی دولت، این لایحه در دستور کار قرار گرفت. گفت: دولت را موظف به تامین منابع لازم برای تناسب حقوق می دانند

قالیباف در پاسخ به اظهارات منظور گفت: سازمان برنامه و بودجه طی نامه ای به شورای نگهبان اعلام کرده است که به دلیل کمبود منابع، با تناسب حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم مغایرت دارد و این برخلاف گفته شما است. امروز . بنابراین سازمان برنامه – بودجه باید طی نامه ای کتبی به مجلس موافقت دولت با تامین اعتبار برای تعدیل حقوق بازنشستگان را اعلام کند.

پس از این اظهارات کلیباف، جو حاکم بر مجلس برای حمایت از رد لایحه بودجه عمومی به وجود آمد، بنابراین حمایت حاجی بابایی به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه هیچ تاثیری در لایحه دولت نداشت و در نهایت کل لایحه بودجه با 127 رای مخالف و 90 رای موافق به تصویب رسید. او رد شد.