بیانیه گروه تروریستی داعش در خصوص حمله به حرم شاهچراغ

این گروه تروریستی در اطلاعیه ای از طریق کانال های تلگرامی خود از تیراندازی یکی از اعضای این گروه به نمازگزاران حرم شاهچراغ در شهر شیراز خبر داد.

پیش از این استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، حمله تروریستی چهارشنبه شب در حرم مطهر شاهچراغ (ع) را محکوم کرد.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در این خصوص اظهار داشت: حمله به یک مکان مذهبی در ایران مستحق محکومیت است و ما تمامی اقدامات تروریستی را محکوم می کنیم.

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس در جمع خبرنگاران گفت: هنگام اذان مغرب مردی از جلوی درب باب الرضا(ع) وارد حرم شاهچراغ(ع) شد و از جلوی درب خادمان را تیراندازی کرد. .

وی با اشاره به اینکه پس از این تیراندازی تروریست به سمت زائران نیز تیراندازی کرد، گفت: در نهایت این تروریست در همان ورودی مجروح و دستگیر شد.

وی گفت: فرد دستگیر شده تحت درمان و بازجویی قرار دارد.

از سوی دیگر مصطفی بحرینی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استان فارس و شهر شیراز از امنیت خوبی برخوردارند و آرامش در این روزهای ناآرامی حاکم است، افزود: این مشکل به مذاق دشمنان خوش نیامد و این حادثه دلخراش را ایجاد کردند.

وی گفت: در ساعت 14:45 متأسفانه یکی از عوامل کوردل از باب الرضایی وارد معبد مقدس شد و با اسلحه کلاشینکف شروع به تیراندازی به سمت مردم کرد و سپس به هر فردی که در تیراندازی بود تیراندازی کرد.

وی گفت: تعداد شهدا 15 نفر و مجروحین 19 نفر است.

دادستان شیراز گفت: بلافاصله پس از این حادثه بنده و رئیس قاضی فارس و دو تن از بازپرسان و معاون دادستان وارد حرم شدند و با کمک نیروهای انتظامی و امنیتی اوضاع تحت کنترل قرار گرفت.

بحرینی گفت: در اخبار شاهد اطلاعات نادرست هستیم و در حال حاضر هیچ مهاجمی وارد حرم نشده و مورد اصابت گلوله قرار نگرفته است.

وی گفت: در این حادثه تروریستی با جدیت پیگیر موضوع هستیم و هویت شهدا صبح زود به اطلاع عموم می رسد.

وی گفت: همچنین در حال پیگیری عوامل پشت صحنه هستیم و با قاطعیت ادامه خواهیم داد و همچنین یک سری اطلاعات اولیه از همدستان به دست ما رسیده است.

دادستان گفت: بررسی می کنیم و بعداً اعلام می کنیم که مهمانداران و عوامل پشت پرده چه کسانی هستند.

وی گفت: فرد مهاجم حدود 30 ساله است که بر اساس اطلاعات قبلی از یکی از کشورهای همسایه وارد کشور شده است.

دیدگاهتان را بنویسید