تجربه حدادی نسبت به قبل بیشتر شده/ حامد اعتماد و برند لیگ بسکتبال چین است


ساعت: 08:39
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1891481

دبیر سابق فدراسیون بسکتبال گفت: تجربه حامد حدادی نسبت به گذشته بیشتر شده و سنی ندارد.

علی توفیق بازیکن و مربی اسبق تیم ملی بسکتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا در خصوص 2 شکست تیم ملی مقابل ژاپن در بازی های تدارکاتی گفت: مسابقات بسکتبال ژاپن برای 2017 برنامه ریزی شده است. فدراسیون برای افزایش آمادگی هم تیم و هم این شکست ها نمی تواند باشد. او آن را مصداق پسرفت بسکتبال ایران می داند. تیم ملی ایران با تمام توان به مصاف این رقیب سنتی نرفت.

وی در ادامه گفت: کادر فنی برای این 2 مسابقه استراتژی و سیاست خوبی در نظر گرفت و هماهنگی های خوبی انجام شد. باخت به ژاپن به معنای افول یا افول بسکتبال ما نیست و من با چنین اظهاراتی موافق نیستم.

توفیق درباره بازی برگشت با ژاپن در پنجره انتخابی جام جهانی 2023 نوشت: در جام ملت های آسیا با وجود باخت مقابل ژاپن یا قزاقستان در پنجره های قبلی، برد محکم و خوبی به دست آوردیم و باید با تمرین بهتر، آمادگی بیشتر و آمادگی بیشتر بوده است. تجربه انباشته شده در برابر ژاپن. بازی خوبی خواهیم داشت.

وی در مورد اینکه تیم ملی برای صعود به جام جهانی محکوم به پیروزی مقابل ژاپن بود، گفت: با توجه به حضور چند بازیکن در مسابقات تدارکاتی ژاپن و حضور برخی دیگر در اردوهای تهران می توانیم شرایط خوبی داشته باشیم. پیروزی با استفاده از برتری خانگی ژاپن در تهران. بیایید به آنجا برسیم تیم ملی و کادر فنی در هر بازی قرار است پیروز شوند و بسکتبال ایران این قانون را به خوبی می داند.

وی درباره پیر شدن حامد حدادی که فکر می کرد پیر شده است، توضیح داد: حدادی پیر نشده، باتجربه شده است. اگر حامد در جام ملت های آسیا در تیم ملی حضور داشت به دلیل اهمیت بالای این مسابقات بود. اگرچه این نژادها با گذشته بسیار متفاوت هستند. به نظرم خوب بود حدادی ژاپن نرفت. اهمیت حامد در تیم ملی را نمی توان انکار کرد. او در هر تیمی بازیکن تاثیرگذار خواهد بود و شاید باشگاه چینی قدر حامد را بیشتر از ما بداند و با او قرارداد بلندمدت امضا کرد. حدادی به اعتبار تیمش و لیگ CBA تبدیل شده است.

ملی پوش سابق بسکتبال درباره جایگزین حدادی در تیم ملی گفت: پس از خداحافظی حامد حدادی از بازی های ملی، معتقدم با یک استراتژی درست و برنامه ریزی دقیق می توان این خلا را در بین بازیکنان جوان مستعدی که اکنون در سطح ملی بازی می کنند پر کرد. . تیم تقریبا تصمیم گرفته بود.

دیدگاهتان را بنویسید