تجمع سراسری معلمان استان های مختلف به دلیل عدم اعمال رتبه بندی معلمان

تجمع سراسری معلمان استان های مختلف به دلیل عدم اعمال رتبه بندی معلمان

معلمان استان های مختلف با حضور در ادارات آموزش و پرورش خواستار پیگیری مطالبات صنفی خود از جمله اجرای طرح رتبه بندی شدند. موضوعی که دولت و مجلس بر سر آن اتفاق نظر دارند.

امروز دوشنبه 22 آذرماه برخی از استان های کشورمان شاهد حضور معلمان شاغل و بازنشسته در مقابل ادارات آموزش و پرورش بودند و خواستار پیگیری و بررسی مشکلات و مشکلات صنفی خود شدند.

گزارش خبرنگاران از استان های مختلف از جمله لرستان، اصفهان، کرمانشاه، قزوین، زنجان، مازندران و 4 داستان از تجمعات صنفی مسالمت آمیز مقابل ادارات آموزش و پرورش.

رئیس دولت: اجرای رتبه بندی معلمان با قدرت
در همین حال حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در جریان ارائه لایحه بودجه در مجلس تاکید کرد: موضوع رتبه بندی معلمان مورد توجه قرار گرفته و نظر دولت مطابق با آنچه در مجلس در حال پیگیری است و میزان آن است. be to be این عدد در بودجه 1401 کنار گذاشته شده است.

وی تاکید کرد: خدای ناکرده طرح رتبه بندی معلمان به زور اجرا می شود و حق این بستگان ضایع نمی شود.

مجلس شورای ملی: بررسی لایحه نظام رتبه بندی معلمان
مجلس شورای اسلامی نیز در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری جلسات علنی دارد و یکی از دستور کارهای این جلسات بررسی لایحه نظام رتبه بندی معلمان است.

از سوی دیگر در جدول رتبه بندی اعتباری ردیف های مختلف 1401 رتبه بندی معلمان ذکر شده است که امروزه مورد توجه تمامی فرهنگیان قرار گرفته و برای آن 250 میلیون 000 ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: بررسی بودجه 1401 و لایحه رتبه بندی معلمان در دستور کار جلسه این هفته قرار می گیرد.

نماینده مجلس: معلمان باید با مسائل مالی راحت باشند
علیرضا پاکی فطرت نماینده مجلس با اشاره به طرح یکسان سازی حقوق معلمان گفت: دولت باید به معلمان حقوقی بابت کارآمدی آنها پرداخت کند نه کمبود وقت و برنامه.

وی با تاکید بر حفظ شأن و منزلت معلمان گفت: معلمان نخبگانی هستند که با یک ساعت حضور در کلاس 8 ساعت کار خوب انجام می دهند، بنابراین نمی توان حقوق معلمان را به طور مساوی دید و پرداخت کرد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: پرداخت حقوق معلمان مانند حقوق معلمان دانشگاه ها پیشنهاد خوبی است اما می طلبد معلمان به عنوان معلم و استاد دانشگاه نقش بسزایی در تولید علم و جذب دانشجویان به مقاطع بالاتر داشته باشند. آموزش و پرورش

این نماینده مجلس معتقد است: معلمان باید احساس خوبی نسبت به مشکلات مالی داشته باشند تا مشغله های روزمره را در آموزش و پرورش انگیزه ندهند.

وی تاکید کرد: طرح همسان سازی حقوق معلمان بارها به مجلس ارائه شده و قرار است به زودی پیشنهاد 80 درصدی حقوق معلمان از این دسته از افراد در جلسه علنی مجلس بررسی شود.

پاک فطرت از دغدغه مجلس در این طرح برای حفظ شأن و جایگاه معلمان خبر داد و گفت: حرف و حدیثی که در مجلس در این زمینه وجود دارد این است که با پرداخت هزینه ها از ارزش حرفه معلمی کاسته نشود.

به گفته وی، جایگاه معلمی بسیار بالاتر از پزشکی، مهندسی و وکالت است، زیرا همین معلم با تحصیلات و تربیت خود پزشک، مهندس، سیاستمدار و حقوقدان را در اختیار جامعه قرار می دهد.
وزیر آموزش و پرورش: به محض اعلام، رتبه بندی معلمان را اعمال خواهیم کرد
این سخنان نمایندگان مجلس و رئیس دولت در حالی است که وزیر اسبق آموزش و پرورش تعامل مجلس و دولت را موجب افزایش اقتدار کشور دانسته و درباره «لایحه رتبه بندی معلمان» گفت:

یوسف نوری درباره اجرای لایحه رتبه بندی معلمان که خواسته اصلی امروز جامعه فرهنگیان است، گفت: این لایحه در دستور کار مجلس قرار دارد.

در هر صورت به نظر می رسد برای رفع دغدغه معلمان بین دولت و مجلس همفکری وجود داشته باشد و باید دید پس از بررسی موضوع رتبه بندی در مجلس این موضوع چه زمانی اجرایی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید