تجمع معلمان در اعتراض به عدم اعمال رتبه بندی معلمان

تجمع معلمان در اعتراض به عدم اعمال رتبه بندی معلمان

عکس ها و فیلم هایی از تجمعات در شهرهای شیراز، اهواز، کرمانشاه، قم، مریوان، شیروان، اراک، لام ایلام، لردگان، گناوه، اندیمشک و چند شهر دیگر منتشر شده است.

آزادی معلمان زندانی و بازگشت آنها به کار، آموزش رایگان و با کیفیت برای جوانان، اجرای نظام رتبه بندی، اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان و رفع مشکلات مربیان سوادآموزی، مربیان پیش دبستانی و معلمان خدماتی از جمله خواسته های این نهاد است. معلمان

تظاهرکنندگان از مسئولان خواستند “به مطالبات فرهنگیان توجه کنند و بدون انگیزه های شخصی و حزبی، بدون تقلب، برای جلوگیری از افت تحصیلی در کشور برای رفع مشکلات آنان اقدام کنند.”

آنها گفتند که “هرگز اجرای ناقص رتبه بندی و یکسان سازی حقوق بازنشستگان را نمی پذیرند” و “در صورت نادیده گرفتن مطالبات آنها، اعتراضات به طرق مختلف در چند هفته آینده ادامه خواهد یافت”.

لایحه رتبه بندی معلمان 25 اسفندماه به مجلس تقدیم شد و اگرچه در 16 خرداد امسال به طور کامل به تصویب رسید، اما تصویب تفصیلی آن به دلیل بحث در مورد بودجه مورد نیاز زمان برد.

هشتم آبان ماه این لایحه برای دومین بار به کمیسیون آموزش مجلس بازگردانده شد و در همان روز علیرضا منادی سفیدان، رئیس این کمیسیون گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه از موافقت دولت با اختصاص 25 بودجه خبر داد. تریلیون تن برای اجرای رتبه بندی معلمان.

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش روز پنجشنبه (20 اکتبر) گفت که بودجه 1400 اعتباری کافی برای اجرای این لایحه “پیش بینی نشده” است و “چالش بزرگ” تعیین بودجه برای اجرای آن است.

معلمان در دو ماه گذشته چندین بار در اعتراض به شکست این طرح تجمع کرده اند.

بر اساس ماده 3 این لایحه که قبلاً به تصویب رسیده بود، معلمان پنج عنوان کمک معلم، مربی معلم، کمک معلم، دانشیار و معلم معلم دریافت می کنند. بر اساس این رتبه بندی ها باید حقوق معلمان نیز افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید